صادرات ۷.۹ میلیون دلار کالا از استان کرمانشاه به بازارهای خارجی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از صادرات ۷.۹۴۴ میلیون دلار کالا از استان کرمانشاه به مقصد بازارهای خارجی طی نیمه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۱۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 25 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،علی اسماعیلی، از صادرات ۷.۹۴۴ میلیون دلار کالا از استان کرمانشاه به بازارهای خارجی طی نیمه نخست امسال خبر داد.

وی افزود:. طی شش ماه نخست سال ۹۶، این میزان کالا به وزن ۵.۵۴۲۲ هزار تن از مبادی مرزی استان کرمانشاه به مقصد ۳۴ بازار هدف صادر شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: به ترتیب گمرکات کرمانشاه با ۳۳۱ میلیون دلار و پرویزخان با ۸۴ میلیون دلار، بالاترین سهم صادرات را در بین سایر مبادی مرزی به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: اقلامی همچون کاشی و سرامیک، لوازم خانه، ظروف ملامین، سیب‌زمینی و غیره به ۳۴ بازار هدف صادراتی عرضه شده است که کشور عراق ۹۵ درصد کل این صادرات را به خود اختصاص داده است، پس از آن افغانستان، ترکیه، امارات و ... از دیگر بازارهای هدف صادراتی استان بوده‌اند.

این مقام مسئول در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: در همین مدت از نظر ارزش گذاری صادرات به عراق، رتبه ارزشی در صادرات اظهاری به عراق، ‌همچنین رتبه وزنی در صادرات اظهاری به این کشور، ‌رتبه های اول و دوم را گمرک کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه گفت: طی همین مدت بالغ بر ۷.۲۱ میلیون دلار کالا از طریق گمرک کرمانشاه و پرویزخان به استان وارد شده است که کشورهای عراق، ‌ ترکیه، آلمان، چین و پاکستان بالاترین سهم صادرات کالا به استان را داشته و آلیاژهای آلومینیوم کار نشده، برنج، مخزن منبع، پرس هیدرولیک دندانسازی و ... عمده کالاهای وارداتی به استان بوده اند.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار