فرماندار یزد با بیان اینکه استفاده از دانش روز برای تولید آرد و نان اهمیت دارد، گفت: افزایش کیفیت نان نیازمند فرهنگ‌سازی در بخش تولید و مصرف است.
کد خبر: ۳۱۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲ 27 October 2016

به گزارش تابناک یزد،مصطفی سالاری  در نشست شورای آرد و نان شهرستان یزد ضمن تقدیر از همراهی و مشارکت اتحادیه نانوایان شهرستان، نانوایان را یکی از اقشار زحمتکش جامعه دانست و افزود: مبحث ارتقای کیفیت نان نیاز به فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردمی دارد که شایسته است رسانه‌های محلی به این موضوع ورود کنند.

وی بابیان اینکه مباحث امنیت غذایی و پدافند غیرعامل در بحث نان مورد اهمیت ویژه دولت قرار دارد، تصریح کرد: لازم است بازرسی از نانوایی‌ها به صورت مستمر انجام شود و نتایج آن به اطلاع مردم رسانده شود.

فرماندار یزد با بیان اینکه اولویت اول دولت سلامت مردم است، خاطرنشان کرد: نحوه تهیه نان از مرحله کشت گندم، تهیه آرد و روش طبخ در سلامت مردم تاثیرگذار است و سازمان صنعت، معدن و تجارت، مرکز بهداشت و جهادکشاورزی ملزم به نظارت بر این موارد هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه با اندک متخلفان حوزه طبخ نان برخورد قانونی و لازم خواهد شد، عنوان کرد: موافق برخوردهای قهری نیستیم ولی اعمال و نظارت بر اجرای قانون را وظیفه خود می‌دانیم.

سالاری با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌های ابلاغی، نانوایی‌ها به دو بخش آزادپز و دولتی تفکیک شده اند؛ ابراز امیدواری کرد، رقابت ایجاد شده در این حوزه بر بهبود کیفیت نان تاثیر داشته باشد.

فرماندار یزد افزود: سند بهبود کیفیت نان توسط دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری فرمانداری یزد تدوین شده است و طی ماه آینده بررسی نهایی شده و به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.

سالاری در بخش دیگری از سخنانش گفت: دولت نیازمند مشارکت مردم در همه زمینه‌ها است و معتقد است سازمان‌های مردم‌نهاد، اتحادیه‌های صنفی و گروه‌های مردمی شریک و مشورت دهنده به دولت در امور جاری کشور است.

وی با برشمردن اقدامات زیرساختی دولت در حوزه‌های مختلف، اظهارداشت: در دولت اصلاحات کشور در بحث گندم به خودکفایی رسید اما پس از آن در دولت‌های نهم و دهم و سیاست‌هایی که اعمال شد این موفقیت از بین رفت و سرانجام دوباره در این دولت جمهوری اسلامی ایران در تولید گندم به خودکفایی رسید و حتی آمادگی صادرات این محصول را دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار