وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهید آیت الله رئیسی را شخصیتی جامع الاطراف خواند و با اشاره به خدمات وی به کشورمان، گفت: بنا بر گزارش صندوق بین‌المللی و بانک جهانی نرخ فقر در کشورمان طی این مدت ۶.۵ میلیون نفر کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸ 29 May 2024

به گزارش تابناک یزد، «سید صولت مرتضوی» شامگاه چهارشنبه در مراسم هفتم شهادت رئیس جمهور فقید کشورمان آیت الله رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد که در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد، ضمن تسلیت مصیبت وارده به مقام معظم رهبری و مردم شریف کشورمان، گفت: به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی از مردم کشورمان و مردم انقلابی یزد بابت حضور پرشور در مراسم تشیع پیکر این شهدا و مراسم‌های بزرگداشتی که در سراسر کشور برگزار شده و در حال برگزاری است، تشکر می‌کنم.

وی در ادامه راجع به شخصیت آیت الله رئیسی گفت: باید در این رابطه سال‌ها سخن گفت، سال‌ها تحقیق کرد و نوشت و سرائید تا حق مطلب را ادا کنیم.

مرتضوی بهترین توصیف در مورد شهید آیت الله رئیسی را از کلام مقام معظم رهبری در دیدار با امیر و نخست وزیر قطر که برای عرض تسلیت به ایران آمده بودند، دانست و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ شخصیتی جامع الاطراف را از دست دادیم، گرچه غم سنگین است، ولی امورات کشور با قدرت و قوت بیش از پیش تداوم خواهد یافت.

وی در رابطه با جامع الاطراف بودن آیت الله رئیسی گفت: اگر بخواهیم به شخصیت علمی و صلاحیت‌های فردی سید الشهدای خدمت بپردازیم باید به تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی رجوع کنیم؛ آنگاه که آیت الله رئیسی به عنوان یک جوان مومن و انقلابی در کسوت قضاوت برآمدند و از شخصیت‌هایی بودند که بیشترین احکام قضایی را از امام راحل (ره) در ماموریت‌های شدید و سنگین رسیدگی به حقوق عامه، احقاق حقوق مردم و تظلم خواهی از حقوق تضییع شده برخی افراد دریافت کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم برخورداری از علم و عدالت و امیر محض بودن برای قضاوت کردن تاکید کرد و گفت: آیت الله رئیسی یک قاضی عادل و عاقل بودند.

وی تعبد، فنای فی الله شدن و خدا و مردم را دیدن و خود را ندیدن را از دیگر ویژگی‌های شهید آیت الله رئیسی خواند و ضمن اشاره به سال‌ها آشنایی خود با آیت الله رئیسی، سلوک فردی ایشان را همه آموز، وقت شناسی‌اش را مدیر پرور و ذی طلبگی وی الگویی حسنه خواند.

وی به سفر‌های خود به همراه آیت الله رئیسی به برخی کشور‌های آفریقایی در سال گذشته، گفت: ۲۰ ساعت از این سفر‌ها در پرواز سپری شد، ولی ایشان از لحظه به لحظه این پرواز‌ها نیز بهره می‌گرفتند و با کارشناسان مختلف جلساتی را در حین پرواز برای رفع مشکلات کشور داشتند.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنانش به اشک‌های شبانه آیت الله رئیسی اشاره و عنوان کرد: آیت اله رئیسی، شخصیتی متعبد و اهل راز و نیاز بود و در هیچ سفری از مستحبات نیز نگذشتند.

وی به ویژگی مدیریت توانمند آیت الله رئیسی نیز اشاره و بیان کرد: در سفر‌های استانی تمام مشکلات استان‌ها را احصاء و با راه حل مطرح می‎‌کردند و به شدت پیگیر رفع آن‌ها بودند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلفات بالای روزانه بحران کرونا، گفت: در حالی موضوع تحریم‌ها مطرح بود، ولی سومین هفته ریاست جمهوری ایشان، واکسن وارد کشور شد و بعد دانش بینان‌ها را در این حوزه فعال کردند به طوری که در بازه زمانی کوتاه مدت به خودکفایی ساخت واکسن کرونا در کشور رسیدیم.

وی با اشاره به بیان مشکل صادرات نفت به دلیل تحریم‎ها در دولت قبل، گفت: در بازه زمانی کمتر از شش ماه صادرات نفت کشور از مرز یک میلیون بشکه گذشت و تورم کمرشکن در کشور مهار شد.

وی گفت: آیت الله رئیسی با دیپلماسی قدرتمند خود توانستند صادرات نفت را تا امروز به بالغ بر ۱.۷ میلییون بشکه رسانده و ضمن کنترل پایه پولی و مهار تورم، انظباط مالی را در کشور حکمفرما کند.

مرتضوی با اشاره به گزارش صندوق بین‌المللی و بانک جهانی که از کاهش ۶.۵ میلیون نفر نرخ فقر در کشورمان خبر می‌دهد، گفت: در این مدت رشد اقتصادی کشور از نزدیک به صفر و ارقام منفی یک دهه قبل، در بازه‌ای سه سال به کانال بالای ۷ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: طی دو سال پیاپی گذشته تولید گندم در کشورمان از مرز ۱۴ میلیون تن گذشته که ۱۱ میلیون تن آن را دولت، خرید تضمینی می‌کند.

وی با بیان این که آیت الله رئیسی در حوزه دیپلماسی خارجی شمشیر تیز دشمنان را کند و تمام گزینه‌های روی میز دشمن را به زیر میز فرستاد، گفت: در سیاست خارجی نه تنها جمهوری اسلامی منزوی نشد بلکه با شهادت رئیس جمهورمان، در سراسر جهان برایش مراسم برگزار شد و در برخی کشور‌ها سیل جمعیت به راه افتاد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که امروز بالغ بر ۹۵ درصد کشور‌های جهان رای به محکومیت رژیم صهیونیستی می‌دهند، اظهار کرد: امروز ایران را به عنوان الگوی جهان معرفی می‌کنند و هر کارشناس سیاسی که بخواهد نبرد طوفان الاقصی را تحلیل کند، برنده این نبرد را حماس قهرمان با پشتیبانی نرم جمهوری اسلامی می‌داند.

وی به ورود کشورمان طی این سال‌ها در قرارداد‌های بزرگ بین‌المللی از جمله گروه شانگ‌های اشاره و عنوان کرد: زمانی با سخنان وزیر خارجه آمریکا، اقتصاد کشورمان دچار نوسان می‌شد، ولی امروز دیپلماسی کشورمان به دیپلماسی عزت و اقتدار تبدیل شده است.

وی یادآور شد: بالغ بر ۶۰ هیات به نمایندگی از کشور‌های مختلف در یک بازه زمانی ۴۸ ساعت بر پیکر مطهر شهدای عزیز ما ادای احترام کردند و بالغ بر ۲۰۰ شخصیت برجسته جهان در این باره پیام تسلیت صادر کردند.

مرتضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکید آیت الله رئیسی بر تکمیل طرح‌های نیم تمام گذشته، متذکر شد: آیت الله رئیسی شخصیتی کم نظیر بود، عاشق مردم و خدمت به مردم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان در پایان آیت الله رئیسی را تابع محض مقام معظم رهبری خواند و گفت: رئیس جمهور شهید موکداً تاکید بر پرهیز از اختلاف در جامعه و فراهم نیاوردن بستر ناراحتی مقام معظم رهبری داشتند.

برچسب ها: یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار