حق مکتب تشیع در کشورهای اسلامی ادا نشده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه بسیاری از مسلمانان علاقمند به مکتب تشیع هستند اما اطلاعات کافی از آن ندارند، گفت: حق مکتب تشیع در کشورهای اسلامی ادا نشده است.
کد خبر: ۱۱۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳ 18 October 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی، در دیدار با اعضای بسیج رسانه استان یزد با اشاره به سفر اخیر خود به سرزمین وحی و بیان خاطراتی از حج امسال اظهار داشت: در بسیاری از موارد با اظهارنظرهایی نسبت به مکتب و مذهب تشیع مواجه می‌شویم که به هیچ وجه صحیح نیست و نسبت به مکتب ما بدبینی‌های بسیاری در میان مسلمانان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد این بدبینی‌ها کار دشمنان اسلام و شیعیان است، عنوان کرد: برخی از مردم عربستان به ویژه فروشندگان فروشگاه‌های این شهر، سئوالاتی از روحانیون دارند که عمق نا آگاهی آنها از مکتب تشیع را نشان می‌دهد و زمانی که به سئوالات و ابهامات آنها پاسخ دادیم، آنها را بسیار علاقمند به این مکتب یافتیم.

حسینی کوهستانی همچنین به بیان خاطرات دیگری از حج تمتع امسال در مواجهه با شیعیان پرداخت و افزود: مسلمانان ترکیه، عربستان و بسیاری از کشورهای اسلامی، برای شیعیان حرمت و احترام قائل هستند و متاسفانه این حاکمان کشورها هستند که میان ملت‌ها جدایی انداخته‌اند.

وی تاکید کرد: گرچه ممکن است ملبس شدن به لباس روحانیت در عربستان برای روحانیون خطراتی به دنبال داشته باشد اما نباید از این خطرات واهمه داشته باشیم و باید برای دین و مذهب خود از جان مایه بگذاریم همانگونه که اهل بیت (ع) در همین سرزمین به خاطر دفاع از حق و اسلام و در مسیر بیان حقایق دین به شهادت رسیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه باید ساز و کار ترویج مکتب تشیع در کشورهای اسلامی فراهم شود،‌ تصریح کرد: متاسفانه نتوانسته‌ایم حق مکتب تشیع را به درستی ادا کنیم و نا ‌آگاهی بسیاری از مردم مسلمان کشورهای مختلف از این مکتب و اطلاعات نادرست آنها، گویای این واقعیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال خاطره حج تمتع به خاطر فاجعه منا بر مسلمانان تلخ شد، افزود: گرچه ما در زمان وقوع حادثه هنوز به محل مورد نظر نرسیده بودیم اما بعد از حادثه، کم‌کاری و بی‌مسئولیتی نیروهای امنیتی عربستان را به خوبی احساس کردیم.

حسینی‌کوهستانی عنوان کرد: ممکن است اصل حادثه که آن هم به دلیل بی‌کفایتی و بی‌تدبیری صورت گرفت، عمدی نبوده است، اما کشته شدن این تعداد زائر بی‌گناه و مظلوم، عمدی بود و شاید به رساندن چند قطره آب، بسیاری از آنها نجات پیدا می‌کردند.

وی با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری و جدیتی که ایشان به خرج دادند، شرایط را در عربستان دگرگون کرد، بیان داشت: اگر این سخنرانی صورت نمی‌گرفت، به طور قطع حاکمان عربستان تعداد زیادی از کشته‌شدگان را برای ارائه آمار کمتر، دفن می‌کردند و هرگز از سرنوشت آنها اطلاعاتی به دست نمی‌آمد.

حسینی‌کوهستانی با بیان اینکه آنها به واقع از سخنان رهبری هراسیده بودند، عنوان کرد: حتی در نمازهای جماعت آنها نیز انتخاب سوره‌ها هدف‌دار بود و سوره‌هایی نظیر سوره فیل را انتخاب می‌کردند تا به زعم خود، ایران را از عقوبت حمله نظامی به عربستان آگاه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار