استاندار یزد با تاکید بر این که توسعه گردشگری هیچ منافاتی با ارزش‌ها و اعتقادات ما ندارد، بر لزوم تغییر نگاه مدیران و دستگاه‌ها نسبت به گردشگری تاکید کرد و گفت: گردشگری باید به گفتمان غالب جهت پیشرفت استان تبدیل شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹ 11 June 2024

به گزارش تابناک یزد، «مهران فاطمی» ظهر امروز سه شنبه ۲۲ خردادماه در نشست ستاد خدمات سفر استان که در سالن شهید منتظرقائم استانداری برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه مبارک ذی الحجه و اعیاد پیش‌رو و نیز گرامی‌داشت یاد تمام شهدا به ویژه سیدالشهدای خدمت، از اعضای ستاد خدمات سفر و فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری استان یزد به پاس تلاش‌هایشان طی سه سال گذشته، تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان این که دولت سیزدهم اعتقادی راسخ به صنعت گردشگری داشت، تاکید کرد: این نگاه در استان یزد نیز وجود داشته چرا که معتقدیم یزد بدون توجه به حوزه گردشگری، پیشرفت مدنظر را کسب نخواهد کرد.

استاندار با اشاره به ایام انتخابات ریاست جمهوری در جهت تشکیل دولت چهاردهم، اظهار کرد: برنامه‌های تحولی در حوزه گردشگری باید در رأس مطالبات مردم از نامزد‌های انتخاباتی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز رضایت از اتفاقاتی که در حوزه گردشگری استان افتاده است، آن‌ها را ناکافی خواند و گفت: همواره عملکردمان را نسبت به گوهر ارزشمند یزد و مردمانش عقب می‌دانم.

وی بر لزوم رونق گرفتن بیشتر گردشگری در یزد و تبدیل استان به یکی از کانون‌ها و مقاصد گردشگری کشور و دنیا، خواستار اجرایی شدن بحث گردشگری سلامت در استان به معنای واقعی کلمه شد.

فاطمی در ادامه گفت: زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان هنوز به نقطه مطلوب نرسیده، زیرساخت‌های اقامتی و اسکان نیازمند توسعه بیشتر است و باید نگاه مدیران و دستگاه‌های استان نسبت به گردشگری متفاوت شود و یک عزم عمومی و همدلی جدی در این زمینه شکل بگیرد.

وی تأکید کرد: گردشگری هیچ منافاتی با ارزش‌های فرهنگی و دینی ما ندارد و در واقع ابزار قدرتمندی است که می‌تواند به معرفی ارزش‌هایمان به تمام دنیا کمک کند و هدف گردشگری نیز همین است چرا که هدف اقتصادی در حوزه گردشگری هیچ توجیهی در کشورمان ندارد و لذا گردشگری در واقع یک اصالت و عشق به تمام ارزش‌ها و اعتقادات ماست.

استاندار در پایان با تاکید بر این که گفتمان گردشگری باید به گفتمان غالب جهت پیشرفت استان تبدیل شود، بر لزوم برنامه‌ریزی برای سفر‌های تابستانی به یزد تأکید کرد و گفت: البته نکته حائز اهمیت در این رابطه حفظ امنیت و سلامت مسافران در سفرهاست.

«محمدجواد ابوالحسینی» معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد خدمات سفر هم با اشاره به اهتمام ویژه استان به حوزه گردشگری، گفت: در این مقطع زمانی، توسعه گردشگری یک ابزار قدرتمند در برابر توطئه ایران هراسی دشمنان است.

وی با تأکید بر این که سرمایه گذاری می‌تواند در اشتغال و افزایش تولید در این حوزه مؤثر واقع شود، افزود: خوشبختانه قانون حمایت از فرصت‌ها و بافت‌های تاریخی در استان شکل گرفته و جلسات مکرری با حضور فعالان بخش‌های مختلف استان جهت رفع موانع توسع گردشگری استان برگزار شده است.

معاون استاندار با بیان این که حرکت گردشگری استان علی‌رغم تمام مشکلات رو به جلو بوده است، گفت: یزد با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط حاکم می‌تواند شتاب بیشتری به این حرکت بدهد.

ابوالحسینی ضمن تأکید بر لزوم تداوم جشنواره تابستانی یزد در سال جاری، خواستار برنامه‌ریزی مناسب در این باره شد.

«سیدمحمد رستگاری» مدیر کل میراث فرهنگی و دبیر ستاد خدمات سفر استان نیز در این نشست با اشاره به رویکرد‌های برنامه‌های نوروزی استان شامل نوروز بدون فوتی، ارائه خدمات اسکان و رفاه مسافران نوروزی و اهتمام به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با توجه به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، توضیحاتی درمورد اقدامات صورت‌گرفته در هر یک از این رویکرد‌ها ارائه کرد.

وی گفت: خوشبختانه با تدابیر و اقداماتی که در رابطه با سفر‌های نوروزی در استان صورذت گرفت شاهد رقم خوردن شاخص‌هایی مانند رشد ۵ درصدی اسکان مسافران نوروزی، رشد ۵ درصدی تردد‌های جاده‌ای، رشد ۴۰ درصدی بازدید از بنا‌ها و آثار تاریخی، کاهش ۲۰ درصدی تلفات جاده‌ای و نیز برپایی سفره افطاری دو هزار متری حسینیه تا حسینیه و برگزاری برخی از رسوم و برنامه‌های فرهنگی دیگر بودیم.

رستگاری با اشاره به آغاز سفر‌های تابستانی به یزد و پیش‌بینی افزایش این سفر‌ها در سال جاری، گفت: لازم است که برنامه‌ریزی و تدابیر لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران را در استان مدنظر قرار دهیم.

«سید ناصر طباطبایی» نماینده فعالان بخش خصوصی و رئیس جامعه هتلداران یزد نیز در این مراسم گفت: متأسفانه در کشور هر کسی دغدغه گردشگری داشته باشد، ضربه خواهد خورد لذا از همه کسانی که در شرایط سخت تحریم‌های خارجی و داخلی در مسیر توسعه صنعت گردشگری گام برمی‌دارند، قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اهتمام و حمایت رئیس جمهوری شهید از صنعت گردشگری، برخی از این اقدامات حمایتی دولت سیزدهم را یادآور شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم نیز از نمایندگان ستاد خدمات سفر استان و فعالان حوزه گردشگری استان تجلیل شد.

برچسب ها: یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار