کودکان خیابانی یزد اغلب غیربومی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: خوشبختانه پدیده کودکان خیابانی در استان یزد در بین جمعیت بومی کودکان استان بسیار اندک است و اغلب کودکان خیابانی غیربومی هستند.
کد خبر: ۱۱۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 21 October 2015

به گزارش تابناک یزد،محمدعلی طالبی  در دومین جلسه ستاد استانی ساماندهی کودکان خیابانی اظهار داشت: در ستاد ساماندهی کودکان خیابانی استان یزد، مصوبات بسیار خوبی داشته‌ایم و امیدواریم با تعامل و همکاری همه دستگاه‌های استان، بتوانیم این معضل اجتماعی را به طور کامل ریشه‌کن کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین کودکان خیابانی استان یزد را کودکان غیربومی و اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند و در این راستا باید اداره بهزیستی استان با همکاری اداره امور اتباع بیگانه و سایر نهادها اقدام به جمع‌آوری و ساماندهی این کودکان کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: آسیب‌های اجتماعی مانند معضل کودکان خیابانی، منعکس‌ کننده مسائل و مشکلات در سطح جامعه هستند و برای حل این مشکلات باید نگاه عمیقی به مسائل داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان یزد، پدیده کارتن‌خوابی که بعضی از شهرهای بزرگ با آن مواجه هستند، وجود ندارد و برخی از آسیب‌های اجتماعی استان معلول این است که اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیرمجاز در استان خراسان شمالی سکونت یافته‌اند.

طالبی اظهار امیدواری کرد: با تعامل و همکاری خوب و شایسته بین دستگاه‌های استان و تقویت این همکاری، شاهد ساماندهی مسائل و آسیب‌های اجتماعی استان به ویژه در حوزه کودکان خیابانی باشیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از مصوبات قبلی این ستاد اظهار داشت: ساماندهی کودکان خیابانی استان یزد، نیازمند یک مدیریت یکپارچه است.

مجید جوادیان‌زاده عنوان کرد: استان یزد به لحاظ صنعتی بودن، زمینه‌های حضور مهاجران از قشرهای مختلف، استان‌ها و کشورهای مختلف را فراهم کرده است که باید این حضور مدیریت شود تا از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حاصل از آن جلوگیری شود.

به گزارش فارس، در این جلسه بر ویزیت رایگان کودکان خیابانی استان و بیماری‌یابی در آنها توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شهید صدوقی یزد و تاسیس یک فضای فیزیکی توسط شهرداری یزد برای نگهداری و ساماندهی کودکان خیابانی استان و شناسایی کودکان خیابانی توسط بهزیستی تاکید شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار