استاندار یزد:رد صلاحیت در انتخابات نباید منفی تلقی شود

استاندار یزد گفت: نباید نگاه به رد صلاحیت در انتخابات منفی تلقی شود بلکه باید با کار فرهنگی و زیرساختی این نگاه را تغییر داد.
کد خبر: ۱۱۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 27 October 2015

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان افزود : انتخابات نمایش اقتدار ملی و بازنمایی مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید به بهترین وجه به بپردازیم.

این مسئول با اشاره به تعامل هیات های اجرایی و نظارت در برگزاری انتخابات اظهار کرد : این دو مجموعه دارای هدف مشترکی هستند و با توجه به تجربه و توانمندی های خوب این استان در زمینه اجرا و نظارت بر انتخابات امیدواریم همه با استفاده از وظایف قانونی خود برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی و برگزاری انتخاباتی گستره و شکوهمند تلاش کنیم.
وی تضمین سلامت کامل انتخابات را وظیفه مشترک ستاد انتخابات استان و هیأت نظارت شورای نگهبان دانست و افزود: باید با افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران نظام جمهوری اسلامی حضور گسترده مردم را فراهم سازیم چون این حضور گسترده اقتدار نظام افزایش داده و دشمن را به عقب نشینی وادار می کند.
استاندار یزد با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن رأی مردم تصریح کرد: ضرورت دارد در مقابل رأی مردم احساس مسئولیت داشته باشیم و از امانت آن ها پاسداری کنیم تا اعتماد عمومی باعث انسجام بیش از پیش جامعه شود.
میرمحمدی تغییر فرهنگ رقابت در بین کاندیداهای انتخابات را ضروری دانست و گفت: اینکه عرصه انتخابات به میدانی برای برد و باخت تبدیل شود مطلوب نیست و در این راه همه باید احساس امنیت و آرامش داشته باشند.
** در انتخابات برد و باخت معنی ندارد
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان بابیان اینکه کاندیدای منتخب مردم می بایست نیازها، علایق و مشکلات مردم را نمایندگی کند، اضافه کرد: آنها باید احساس تکلیف و آن را ادا کنند و در این راه برد و باخت معنی نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه کاندیداها نباید علیه یکدیگر صحبت و صرفاً برنامه های خود را ارائه کنند، تصریح کرد: از نگاه مجریان انتخابات هیچ تفاوتی بین کاندیداها نیست و تنها برگزاری انتخابات سالم ملاک کار ما است.
استاندار یزد حضور همه سلیقه ها در انتخابات را محترم دانست و افزود: هر کاندیدایی که با استفاده از قوانین و مقررات مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفت و ورودش به انتخابات قطعی شد، برای همه قابل احترام است.
میرمحمدی با اشاره به اصلاح بعضی از دستورالعمل های انتخاباتی در انتخابات آتی تصریح کرد: خوشبختانه دستورالعمل اجرایی انتخابات ابلاغ شده و دستورالعمل هایی که دچار انحراف قانونی بوده باطل یا اصلاح شده است.
وی تاکید کرد: آنچه مهم و ضروری است اینکه ما به عنوان عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات، طبق این دستورالعمل ها برنامه را پیش ببریم و به وظایف خود در فرایند قانونی عمل کنیم.
وی رفع ابهام در امور را یک اصل مهم در همکاری ستاد انتخابات استان و هیات نظارت بر انتخابات دانست و افزود: افراد در برابر این دو مجموعه یکسان و افرادی که از مسیر قانون عبور کنند برای همه مورد احترام هستند.
استاندار یزد بابیان اینکه بهتر است مشکلات و ایرادات را به هم یادآور شویم، خاطرنشان کرد: وقتی مشکلات را صادقانه باهم در میان بگذاریم و در آن از هرگونه جانب داری و منفی گرایی پرهیز کنیم، مشکلات برطرف و کارها به خوبی انجام می شود.
میرمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال 94 به نام همدلی و هم زبانی دولت و ملت تأکید کرد: ضرورت دارد در این سال با وحدت و یکپارچگی مواضع نظام مستحکم تر از قبل شود.
وی خاطرنشان کرد: در سالی که قرار است مذاکرات هسته ای و برگزاری دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار شود، نقش و اهمیت همدلی و هم زبانی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است به خوبی حس می شود.
وی ادامه داد : خوشبختانه توفیق خوبی در زمینه توافق هسته ای نصیب جمهوری اسلامی ایران شده است و امروز در جایگاهی قرارگرفته ایم که به عنوان قدرتی جهانی مطرح و دارای جایگاه ارزشمندی در دنیا هستیم.
استاندار یزد دو سال مذاکرات گسترده و فشرده را برای خنثی سازی اسلام هراسی و ایران هراسی دانست و تاکید کرد: امروز اسلام هراسی در دنیا کمرنگ شده است و این مذاکرات نشان داد رهبران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی افرادی آزاداندیش و صلح طلب در قبال همه جهانیان هستند.
عالی ترین مقام اجرایی استان یزد افزود: کشورهای پیشرفته مدام در حال تبلیغ دموکراسی هستند و به نوعی خود را برتر از همه می دانند، درحالی که در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مردم سالاری دینی واقعی وجود دارد و در عرصه انتخابات به اوج خود می رسد.
استاندار یزد مشارکت حداکثری در انتخابات را اصلی ترین امور در این عرصه عنوان کرد و انتخابات را نمایش اقتدار ملی و بازنمایی مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی دانست.
** استان یزد برای برگزاری انتخابات رایانه ای آمادگی دارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به آماده سازی برخی مقدمات برای برگزاری انتخابات رایانه ای در استان گفت: ستاد انتخابات استان یزد از تیرماه تشکیل شده و تاکنون بیش از 20 جلسه در مرکز استان و شهرستان ها برگزار شده است.
محمدعلی طالبی افزود: از مهمترین اقدامات ستاد انتخابات استان یزد در مرحله نخست، برگزاری دوره های آموزشی برای دست اندرکاران برگزاری انتخابات در رده های مختلف بوده است .
وی بر لزوم آشنایی فرمانداران با برگزاری انتخابات گفت: در اغلب شهرستان ها، فرمانداران تغییر کرده و ممکن است آشنایی لازم با برگزاری انتخابات را نداشته و این انتخابات تجربه اول آنها باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه در زمینه آماده سازی برخی شعب اخذ رأی نیز اقداماتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: با مقدمات فراهم شده، به نظر می رسد امسال یزد بتواند انتخابات را به صورت رایانه ای برگزار کند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار