معاون پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به آغاز طرح اجراي توزیع شیر رایگان در بين مدارس سراسر استان، گفت: اين طرح تا پایان سال‌جاری ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 23 November 2015

به گزارش تابناک یزد،"علی دهقان بهابادی"گفت: کلیه دانش‌آموزان تمام مدارس از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه، جمعا‌ً حدود 200 هزار دانش‌آموز به انضمام کادر مدارس، نوآموزان پیش‌دبستانی و مراکز شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست، از خدمات دريافت شیر رایگان بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان این که هدف اصلی این طرح كه با اعتباري قريب شش ميليارد تومان در حال اجراست، ایجاد فرهنگ مصرف شیر در بین دانش‌آموزان و ارتقای سلامت دانش‌آموزان است، پیش‌بینی كرد تا پایان امسال، هفته‌ای سه مرتبه يعني 45 تا 50 نوبت، شیر رایگان بین مدارس استان توزیع شود.

دهقان بهابادی گفت: تمام شیر توزیعی بين مدارس از داخل استان تامين مي‌شود ولي در مناطق نزديك به مركز استان اين شير به صورت پاستوریزه در مناطقي كه در فواصل دورتر از مركز استان هستيند، به صورت استریلیزه بین دانش‌آموزان توزیع مي‌شود.

اين مسئول در پايان نيز از ديگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان در حوزه سلامت دانش‌آموزان به اجراي طرح‌های دهان و دندان، آهن و آهن‌یاری و طرح پیشگیری دیابت در مدارس که پارسال در 100 مدرسه و امسال در700 مدرسه اجرا مي‌شود، اشاره ‌کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار