استاندار یزد گفت: مدیران کل و روسای ادارات برای افزایش تخصیص بودجه دستگاهها بیشتر تلاش کرده و در استفاده از ظرفیت های مسکوت مانده استان جدی تر باشند.
کد خبر: ۱۵۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 27 December 2015

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) ، امام جعفر صادق (ع) و حضرت مسیح (ع) با اشاره به پایین بودن تخصیص بودجه دستگاهها گفت: متاسفانه با وجود مشکلات کشور تخصیص 10تا 45درصد بودجه ناراحت کننده است.

وی افزود: چند ماه دیگر به پایان سال نمانده و مدیریت ها باید حساسیت بیشتری در این خصوص داشته باشند تا وضع بهتری پیدا کنیم ضمن آنکه سازمان مدیریت هم باید مراقبت و نظارت بیشتری درباره پیگیری بودجه دستگاهها داشته باشد .
استاندار یزد درباره بدهی 1700میلیارد ریالی پنج شرکت زیرمجموعه وزارت نیرو در استان نیز گفت: باید از روزنه ها و ظرفیت های موجود قانون بودجه استفاده کرد تا این بدهی ها کاهش یابد در غیر این صورت بدهی ها حساب مالی شرکت ها را خراب می کند.
میرمحمدی در بخش دیگری از این نشست درباره اختصاص تسهیلات برای کاهش قیمت میوه شب عید بر لزوم تضمین کیفیت و قیمت مناسب این محصولات در شب عید و جلوگیری از اتفاقات سال گذشته تأکید کرد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم تصمیم گیری درباره برگزاری همایش های استانی در این شورا تصریح کرد: نباید همایش ها صرفا برای همایش باشد و در آن هزینه بی نتیجه صرف شود بلکه باید نتیجه بخش باشد از این جهت مقررشده تا مدیران استانی در شورای برنامه ریزی در این خصوص نظر داده و تصمیم گیری کنند.
در این جلسه چند دستور کار مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت که نخستین مورد مربوط به استفاده از ظرفیت های قانون بودجه سال 94 حوزه وزارت نیرو بود.
در این خصوص پنج مدیرعامل شرکت های برق منطقه ای ، توزیع برق ، آب منطقه ای ، آب و فاضلاب و آب روستایی استان توضیحاتی ارائه کردند.
درباره وضعیت این شرکتها رئیس دیوان محاسبات استان به اشاره به بالا بودن بدهی این بخش ها در استان که از میانگین بودجه سالانه آنها بالاتر است خواستار بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای کاهش دیون شد.
موضوع دوم استفاده از ظرفیت های قانون بودجه سال 94 حوزه جهاد کشاورزی ، تعاون روستایی ، دامپزشکی و منابع طبیعی استان بود که در این خصوص نیز سجادی مدیرکل جهاد کشاوری استان به تشریح وضعیت این بخش پرداخت.
بررسی و تصمیم گیری درباره مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان موضوع سوم جلسه بوم که صورتجلسه این کارگروه به تصویب اعضا رسید.
در ادامه جلسه درباره اختصاص تسهیلات اعتبارات به دو درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان و درخواست سازمان جهاد کشاورزی درباره تسهیلات برای عرضه مناسب و با قیمت پایین تر میوه شب عید تصمیم گیری شد.
در بخش پایانی جلسه نیز مدیرعامل آب منطقه ای گزارشی از وضعیت بارش های استان ارائه کردو گفت: در چند روز گذشته در مجموع به طور متوسط 9 میلیمتر بارندگی داشته ایم که بیشترین میزان با 36 میلیمتر مربوط به نیر تفت بوده است.
حسین غفوری افزود: تاکنون در مجموع 21 میلیمتر در استان بارندگی داشته که به نسبت سال گذشته که تا این موقع از سال 25.8میلیمتر بوده کاهش دیده می شود ضمن آنکه در کوهرنگ که منبع تغذیه آب یزد است 10درصد کاهش نسبت به سال گذشته ثبت شده است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار