الگوی مصرف غذایی مردم یزد بررسی می‌شود

کد خبر: ۱۸۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 15 February 2016

به گزارش تابناک یزد،مركز مطالعات اجتماعي جهاددانشگاهی استان یزد الگوی مصرف غذا و مواد مغذی مردم شهر یزد و ارتباط آن با برخی بيماری‌های مزمن را در قالب طرحی بررسی می‌کند.


"اعظم مقیمی" رئیس مرکز مطالعات اجتماعي جهاددانشگاهی یزد در اين رابطه گفت: اين مركز با همكاري دانشکده بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهید صدوقی یزد به عنوان كارفرما، طرح پژوهشی "تغذیه مردم شهر یزد"(تمیز) را اجرا خواهد كرد.

وی ادامه‌ داد: در این طرح كه به صورت پیمایشی و با مراجعه به درب منزل خانوارها انجام مي‌شود، مقرر است که 10 هزار فرم مربوط به نحوه تغذیه مردم یزد توسط مأموران آمارگیری مرکز مطالعات جهاددانشگاهي تا اردیبهشت ماه 95 تکمیل شود.

مقيمي با اشاره به اجراي طرح پژوهشي سلامت مردم یزد با همکاری دانشکده بهداشت از طريق مركز مطالعات اجتماعي جهاددانشگاهي، طرح تغذیه مردم یزد را تکمیل‌کننده طرح پژوهشی گذشته خواند كه براساس اعتماد دانشكده بهداشت و عملکرد مناسب، اجراي آن به اين مرکز واگذار شده است.

وي خاطرنشان كرد: طرح تمیز، اولین طرح جامعی است که به بررسی وضعیت تغذیه مردم یزد می‌پردازد و در قالب آن اطلاعات غذایی 10 هزار نفر از مردم ساکن شهر یزد به صورت جامع مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

وي افزود: با توجه به این که داده‌های تن‌سنجی و بیوشیمیایی این افراد در طرح بزرگ یاس سنجیده شده ‌است، یافتن ارتباط بین این متغیرها با دریافت‌های غذایی افراد، از مزایای منحصر بفرد این طرح خواهد بود.

اين مسئول در پايان نيز متذكر شد: علاوه بر اين الگوی غذایی افراد ساکن در شهر یزد با استفاده از این مطالعه سنجیده و ارتباط آن با بیماری‌هایی نظیر دیابت که مشکل اصلی بهداشتی استان بشمار می‌رود نیز تا حد زیادی مشخص خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار