فرماندار مهریز:

مردم مهریز بیشترین مشارکت انتخابات مجلس را داشتند

فرماندار مهریز گفت: در بین بیشترین میزان مشارکت استان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان رهبری از سوی مردم حوزه انتخابیه مهریز انجام شد.
کد خبر: ۱۸۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴ 29 February 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد رستگار با بیان اینکه مردم حوزه انتخابیه مهریز، در گسترده‌ترین و محروم‌ترین حوزه انتخابیه کشور زندگی می‌کنند، اظهار داشت: با وجود مشکلات بسیاری که در این زمینه وجود دارد، مردم این حوزه، بیشترین میزان مشارکت در سطح استان در انتخابات هفتم اسفندماه را داشتند.

وی عنوان کرد: مردم شهرستان‌های ابرکوه،‌ بافق، بهاباد، خاتم و مهریز استقبالی کم‌نظیر از انتخابات هفتم اسفندماه داشتند و حضور آنها در بسیاری از شعب تحسین‌برانگیز بود بر این اساس از مردم قدردان، فهیم، مسئولیت‌پذیر و همیشه در صحنه این حوزه قدردانی می‌کنم.

رستگار تصریح کرد: گرچه انتخابات این حوزه به دور دوم کشید، اما آنچه مهم‌تر از نتیجه انتخابات است، حضور گسترده مردم بود و مردم پیروز واقعی این انتخابات بودند.

فرماندار مهریز میزان مشارکت مردم این حوزه انتخابیه در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را نزدیک 95 درصد اعلام کرد و افزود: از مجموع 121 هزار و 293 فرد واجد شرایط رای دادن در این حوزه، 115 هزار و 43 نفر پای صندوق‌های رای آمدند.

وی در مورد جزئیات آرا نمایندگان در این حوزه انتخابیه اظهار داشت: محمدرضا صباغیان با 27 هزار و 483 رای و کسب 24.57 درصد آرا و محمدرضا بابایی با 22 هزار و 141 رای و کسب 19.79 درصد آرا، یک بار دیگر در اردیبهشت‌ماه با یکدیگر رقابت خواهند کرد و از میان آنها یک نفر راهی مجلس دهم خواهد شد.

رستگار یادآور شد: در این حوزه، بعد از دو کاندیدای یاد شده، کاظم فرهمند با 18 هزار و 630 رای بیشترین رای را به دست آورد.

وی در مورد آرا کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری نیز اظهار داشت: آرای مردم به آیت‌الله وافی در ابرکوه 18 هزار و 192 رای، در بافق 18 هزار و 614 رای، در بهاباد 7 هزار و 255 رای، در خاتم 11 هزار و 54 رای و در مهریز 20 هزا رو 185 رای بود.

فرماندار مهریز ادامه داد: آرا حجت‌الاسلام محمودرضا محصل همدانی، دیگر کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در استان یزد نیز در ابرکوه 6 هزار و 95 رای، در بافق 4 هزار و 218 رای، در بهاباد هزار و 538 رای، در خاتم 6 هزار و 142 رای و در مهریز 9 هزار و 203 رای بوده است.

رستگار با بیان اینکه انتخابات در این حوزه انتخابیه بدون کوچکترین مشکلی انجام شد، افزود: ناظران و بازرسان تا آخرین لحظه در کنار هیئت اجرایی، کار نظارت و بازرسی را بر عهده داشتند و در مورد کاندیداها نیز هیچ گزارش تخلف محرز و تاثیرگذاری مطرح نشد و تنها چند مورد در روز انتخابات و در خارج از شعب اخذ رای تخلف گزارش شد که با حضور نیروی انتظامی، مسئله پیگیری و رفع شد.

وی اظهار امیدواری کرد: مردم شهرستان‌های حوزه انتخابیه مهریز، در اردیبهشت ماه نیز حضوری حداکثری و حماسه‌ساز در انتخابات داشته باشند و کار نیمه‌تمام را تمام کرده و فرد مورد نظر خود را به همراه سه کاندیدای دیگر استان یزد راهی مجلس کنند.

به گزارش فارس، استان یزد 10 شهرستان و چهار حوزه انتخابیه دارد که از هر حوزه یک نفر راهی مجلس خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار