فعالیت های قرآنی حوزه علمیه یزد افزایش می یابد

مدیر حوزه علمیه یزد با تاکیدبر اهمیت و جایگاه قرآن کریم از افزایش فعالیت های قرآنی در این حوزه خبرداد.
کد خبر: ۲۱۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹ 11 April 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس اظهار داشت : در اولین نشست شورای حوزه به ریاست آیت الله ناصری به عنوان ریاست شورا اهمّ مباحث و پیشنهادات اعضا برای ارتقای سطح علمی  و آموزشی طلاب مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود : در این جلسه حضور مشاوران در مدارس علمیه به عنوان یک ضرورت و اولویت مورد تأکید اعضا قرار گرفت  که بر این اساس اساتیدی عالم و متخصص در زمینه های تبلیغ، تهذیب، تحصیل و پژوهش در کنار طلاب به عنوان مشاور فعالیت کنند و نه تنها در حوزه بلکه به عنوان یک ضرورت به علاقه مندان و افراد جامعه نیز مشاوره دهند.

مدیر حوزه یزد یکی از موارد تأکیدی آیت الله ناصری رئیس شورای حوزه را آشنایی تک تک طلاب با قرآن و مسائل مرتبط با قرآن بیان کرد و افزود : پیشنهاد شد شرایط حضور طلبه ها برای فعالیت های قرآنی منوط به تعدادی از طلاب نباشد بلکه با  رعایت اولویت پرداختن به دروس حوزوی، مسائل قرآنی نیز از سوی طلاب و مدارس پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس ادامه داد : در این نشست پیشنهاد شد اساتید حوزه در کنار تدریس هر درس دقایقی را به تشریح و تبیین مباحث اعتقادی از جمله مباحث توحیدی بپردازند.

وی بیان کرد :  یکی ازدرخواست هایی که از سوی حوزه ها در خصوص تدریس سرفصل های دروس حوزوی مطرح شده بود، واگذاری اختیار تدریس و برگزاری آزمون به مدیریت مدارس بود که از سوی اعضای شورای حوزه  به عنوان یک پیشنهاد مورد تأیید قرار گرفت تا در هر مدرسه به مقتضای تدریس انجام شده، آزمون برگزار شود.

این استاد حوزه تصریح کرد :درباره نحوه ی گزینش و جذب جوانان و نوجوانان به حوزه های علمیه در ادامه نشست شورای حوزه مباحثی مطرح شد تا مسئولین مرتبط ، راهکاری بیندیشند که با اطلاع رسانی  از طریق مساجد، جوانان متدین و با استعداد به حوزه ها جذب شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار