نماینده ولی فقیه در استان یزد:

مشاغل نامناسب بانوان تهدیدی برای خانواده

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه فعالیت بانوان باید همسو با روحیه آنها باشد، گفت: مشاغل نامناسب بانوان بنیان خانواده را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۲۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 12 April 2015
مشاغل نامناسب بانوان تهدیدی برای خانوادهبه گزارش تابناک یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از مدیران زن دستگاه های اجرایی استان یزد، که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز و هفته زن برگزار شد، در ارتباط با آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: این آسیبها نیاز به ریشه یابی و علت یابی دقیق و سریع دارد تا بتوان نسبت به رفع آن برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه در اسلام توجه ویژه ای به تربیت فرزند شده، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات و آسیب هایی که امروزه در جامعه ما وجود دارد، عدم توجه به اخلاق اسلامی به عنوان شاکله تربیت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم اخلاق اسلامی را در جامعه نهادینه کنیم، باید علت موضوع را به خوبی بشناسیم و نسبت به رفع آن برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر این موضوع که از مهمترین نهادهای متولی در ارتباط با تربیت و اخلاق اسلامی، آموزش و پرورش و نهادهای آموزشی هستند، گفت: مسئولان مرتبط با این موضوع و متولیان حوزه تربیت باید نسبت به رفع این مشکلات چاره جویی نمایند.

ناصری عنوان کرد: متاسفانه برخی از مسئولان و مجموعه های متولی تربیت، به جای اینکه به موضوع هایی از جمله رشد باورهای دینی و اخلاقی توجه داشته باشند، به مسائل حاشیه ای پرداخته اند.

وی ادامه داد: مسئولان باید توجه داشته باشند که مسائلی از جمله نحوه معاشرت در اجتماع، اطاعت پذیری فرزندان از والدین و توجه به حفظ حیا باید در جامعه پررنگ تر شود چرا که متاسفانه این مسائل تا حدی در بین برخی از جوانان کم رنگ تر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: در مقابل این کم توجهی جوانان، متاسفانه مراکز آموزشی هم به جای توجه به دین و مسائل مذهبی به صورت همسو با مسائل علمی، اصل را کنار گذاشته و به صورت صرف به موضوع مسائل علمی می پردازند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اشتغال و فعالیت بانوان باید همسو با روحیه آنها انجام شود، تاکید کرد: متاسفانه امروزه شاهد هستیم که فعالیت هایی که اصلا با روحیه بانوان همسو نیست و همخوانی ندارد، به آنها سپرده می شود.

ناصری با تاکید بر اینکه این چنین فعالیت هایی می تواند سبب تهدید بنیان خانواده به صورت مستقیم شود، اظهار داشت: چنین فعالیت هایی سبب شده که دختران در جامعه علاقه خود به ازدواج و تشکیل خانواده و در ادامه آن، فرزندآوری و تربیت فرزند را از دست دهند.

وی با اشاره به اهمیت چاره جویی برای چنین مشکلاتی، ادامه داد: این موضوع افزایش میل استقلال طلبی، ارتباط های ناسالم و همچنین زندگی های فردی در جامعه را افزایش می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار