مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد، بر درآمدزایی طرح‌های دهیاران تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال در روستاها مانع مهاجرت می‌شود.
کد خبر: ۲۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 15 April 2015

به گزارش تابناک یزد، هادی مقیمی بعد از ظهر امروز در نخستین نشست بخشداران در سال جدید در شهرستان بافق اظهار داشت: دهیاران با همکاری شرکت دهیاری‌ها می‌توانند نسبت به اجرای طرح‌های درآمدزا در راستای اشتغال و توسعه پایدار روستاها اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد همچنین به تدوین سند توسعه روستاها در سال جاری اشاره کرد و گفت: شورای مشورتی برای این امر به صورت پایلوت در مراکز دهستان‌ها فعال شده‌ است.

وی ادامه داد: از سال آینده این شورا در تمام روستاها با هدف توسعه پایدار و اشتغالزایی راه‌اندازی و فعال خواهد شد.

این مسئول همچنین با بیان اینکه دولت، توسعه تعاونی‌های روستایی و دهیاران را در دستور کار خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دولت نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم روستایی دارد، با تشکیل شرکت‌های تعاونی توسعه روستایی و شرکت‌های تعاونی دهیاران، گام‌های ارزشمندی در راستای توسعه روستاها، فقرزدایی و استفاده از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های روستاها برداشته است.

فرماندار بافق نیز در این مراسم به ظرفیت‌های منحصر به فرد معدنی و جوان بودن صنعت این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: بافق گام‌های بلندی برای تبدیل شدن به قطب صنعتی برداشته است.

سیدمهدی طلایی‌مقدم افزود: فولاد، گندله‌سازی و صنایع جوار ریلی، راه را برای صنعتی شدن شهرستان بافق هموارتر از قبل خواهد کرد.

وی همچنین به تقویت صنعت گردشگری در شهرستان بافق اشاره کرد و بیان داشت: با ورود گردشگران به شهرها و روستاهای بافق، هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم شاهد رونق اقتصادی مجموعه شهرستان بافق خواهیم بود.

طلایی‌مقدم با بیان اینکه صنایع جوار معدنی و ریلی نباید مردم این منطقه را از کشاورزی و دامپروری غافل کند، خاطر نشان کرد: با اصلاح نخیلات و تولید خرمای مرغوب، برداشت پسته و تولید فرآورده‌های لبنی، می‌توان در آینده جایگزین مناسبی برای معادن پیدا کرد.

همچنین در این نشست، بخشداران استان یزد، درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند و از مدیرکل امور روستایی استانداری یزد خواستار در میان گذاشتن درخواست‌های خود با مدیران مربوطه و پیگیری آنها در مرکز استان شدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار