رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: فرهنگ اهدای عضو بدن به بیماران نیازمند درکشور گسترش یافته است.
کد خبر: ۲۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵ 19 April 2015
به گزارش تابناک یزد،دکتررضا حسن یزدی در حاشیه اهدای عضو دوبیمار مرگ مغزی در بیمارستان شهدای هفتم تیرشهرری درگفت وگو با ایرنا افزود: اهدای عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است و افزایش آمار اهدای عضو توسط مردم فداکار ایران نسبت به سال های گذشته نشان از این ویژگی مردم نوع دوست کشور دارد.

وی با بیان اینکه سالانه شاهد وقوع پنج هزار تا هشت هزار مرگ مغزی در کشور هستیم افزود: از این تعداد بیمار مرگ مغزی تنها دو هزار و 500 تا چهار هزار نفر قابلیت اهدای عضو به سایر بیماران را دارند.

دکتریزدی در خصوص اهدای اعضای بدن این دو بیمار مرگ مغزی که بانو بودند گفت: امروز شاهد اهدای اعضای این دو بیمار مرگ مغزی شده با توجه به رضایت خانواده شان بودیم که جان چندین بیمار را از مرگ حتمی نجات دادند.

رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این دو زن جوان 22 و 24 ساله بودند که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شدند و با توجه به جوان بودن بافت های بدنی می توان ضمن اهدای دو کلیه و کبد برخی از نسوج را به سایر بیماران نیازمند پیوند زد.

وی افزود: در دو روز گذشته اعضای بدن دو مرد 32 و 48 ساله مرگ مغزی شده نیز در این بیمارستان به بیماران نیازمند اهدا شد که با اهدای عضو بیماران مرگ مغزی که آنان نیز براثر تصادف دچار این عارضه شدند، در کل 17 عضو اصلی و بقیه اعضای بدن نیز که نسوج هستند به بیماران نیازمند اهدا می شود.

به گفته ی وی از ابتدای سال جاری تاکنون واحد پیوند اعضا بیمارستان هفتم تیر با انجام هشت عمل جداسازی و پیوند جان 30 هموطن نیازمند به اعضا را از مرگ حتمی نجات دادند.

وی با اشاره به مراحل اهدای عضو گفت: پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان معتمد وزارت بهداشت و تایید پزشک قانونی به عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می شود.

دکتر یزدی با قدردانی از تلاش کادر بیمارستان شهدای هفتم تیرشهرری گفت: با توجه به تجربه و توانمندی بالای نیروهای این بیمارستان تاکنون درعمل های جراحی رد پیوند نداشتیم.

وی از خانواده هایی که عزیزانشان دچار مرگ مغزی می شوند خواست تا حداکثر 72 ساعت تصمیم خود را برای پیوند اعضا بگیرند زیرا اگر زمان از حد معمول بگذرد دیگر نمی تواند جوابگوی پیوند باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار