۸ هزار کارگر زیر زمینی بیمه شدند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت بیش از ۸ هزار کارگر زیر زمینی، شهری و روستایی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۲۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 25 April 2015
به گزارش تابناک یزد، «علی ربیعی» در اولین روز هفته کارگر با حضور در جمع یکهزار نفری کارگران در حرم امام خمینی، گفت: در وزارتخانه‌ای که کارگران کارفرمای آن هستند توانسته‌ایم بیش از ۸ هزار کارگر زیرزمینی، شهری و روستایی را بیمه کنیم و در آینده سعی می‌کنیم خدمات ارائه شده این بیمه را بهبود ببخشیم.
او افزود: ما هر سال به اینجا می‌آییم که بگوییم صدای کارگران و مستضعفان هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. ما باید رنج مردم را کم کنیم، غم مردم را کم کنیم و از امام آموختیم که یک تار موی کوخ نشینان را با کاخ نشینان عوض نکنیم.
ربیعی تصریح کرد: امروز همه به راحتی فریاد می‌زنند که فرصت‌های اجتماعی برابر حق همه کسانی است که ضعیف نگه داشته شده‌اند چرا که انقلاب متعلق به محرومان و پابرهنگان است و باید همینطور هم باقی بماند.
وزیر کار در ادامه بیان کرد: سعی ما در دولت تدبیر و امید بر این است که آرزوهای امام از جمله برخورداری همه ایرانیان از پوشش بیمه درمانی مناسب را برآورده کنیم. سعی کرده‌ایم سفره بیش از ۱۰ میلیون نفر بدون کالری و پروتئین باقی نماند. از طرفی امسال صندوق بازنشستگان و مستمری بگیران فعال می‌شود تا هیچ مستمری بگیری بی‌خانه باقی نماند.
ربیعی در عین حال گفت: ما می‌دانیم نقصان زیاد است. ما با زندگی مستاجری با حداقل دستمزد آشنا هستیم. در محضر امام با کارگران عهد و پیمان می‌بندیم که به جامعه دروغ نگوییم و برای رضای خدا کار کنیم نه آنچه که به آن سیاسی کاری می‌گویند. ریاکاری، دروغ گویی و آمارسازی نکنیم و به جامعه ضعیف نگه داشته شده بیشتر توجه کنیم.
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: من به عنوان وزیر بخاطر نقصان‌ها از شما عذرخواهی می‌کنیم. مجموعه‌ای که در وزارت کار جمع شده‌اند از خود کارگران هستند و در اینجا با شما عهد می‌بندند که کوتاهی نکنند.
وزیر کار در پایان گفت: عهد می‌کنیم اموال بازنشستگان را حراست کنیم و به سوء استفاده کنندگان و فرصت طلبان اجازه دست اندازی ندهیم. تاکنون مقابل سوء استفاده‌ها را گرفته‌ایم و در آینده نیز خواهیم گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار