کد خبر: ۲۷۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 09 August 2016
به گزارش تابناک یزد، سال هاست كه مشكل عدم وجود مديران با كفايت در ايران مطرح هست به گونه اي تكراري كه با روي كار آمدن هر دولتي مديراني مشخص سر كار مي آيند و يكي از مشكلات عمده مملكت را نداشتن مديران لايق مطرح مي كنند.

جالب است كه اين مساله تكراري هست و مديراني مشخص مي آيند و مي روند و باز مي آيند و در هر دوره همين ها را به زبان مي آورند! و به ندرت مديري مانند علي طيب نيا روي كار آمده است كه جوان باشد و داراي سابقه درخشان در حوزه فعاليت خودش. اين مساله در حالي صورت مي گيرد كه جوانان نخبه اين مرز و بوم به دليل همين علاقه وافر به پديده سالمند مديري و عدم وجود فرصت هاي شغلي مناسب برايشان مجبور به ترك وطن مي شوند.

شايد سوال عمده در اين زمينه اين باشد كه آيا واقعا ايراني نداريم كه توانمند تر از آقايان سالمند باشد؟ و يا منش در دولت ها بر بكارگيري نيروهاي با سابقه و عدم بكارگيري نيروهاي جوان، فعال، خوشفكر و متعهد است؟ اگر منش بر برتري تجربه هست سوال بزرگي كه مطرح مي شود اينست كه آيا بكارگيري آقايان در بخش هاي صنعتي آموزشي و ... نتيجه مثبتي به جا گذاشته است؟ و يا حتي با وجود اين نتيجه مثبت آيا در سن بازنشستگي بهتر نيست از اين آقايان به عنوان مشاور استفاده شود تا مدير در بالاترين سطح هاي تصميم گيري كشور؟

بزرگترين نتيجه اي كه تاكنون از اين نصب هاي تكراري عايد كشور شده است وضع كنوني مملكت با اين ميزان بيكاري هست. چنانچه حتي ذره اي منش بر برپايي اقتصاد مقاومتي باشد بايد در اولين گام مديراني نصب شوند كه توانايي و شجاعت انجام اين كار را داشته باشند، دغدغه آنها برقراري محيط كار پويا در كشور باشد و اين پويايي قطع به يقين با وجود پديده سالمند مديري محقق نخواهد شد. مديراني جوان، متعهد، خوش سابقه با رزومه قوي در كار و تحصيل مي توانند در كنار مشورت مديران با تجربه كمك كنند به آبادي ايران. مسلما مسلما و مسلما تنها راه نجات كشور برقراري اقتصاد مقاومتي هست الگويي كه چين فقير را تبديل به چين ثروتمند و قوي نمود.

پيشنهادي كه براي اين امر هست يافتن راهي براي شناختن جوانان توانا و متعهد با رزومه كاري قوي هست. شايد بتوان گفت يكي از بهترين راهكارها انتخاب از بين اعضاي بنياد نخبگان هست. مي توان فراخوان ملي انجام داد در بخش هاي گوناگون به كمك وبسايت خاصي با در نظرگرفتن استانداردهاي مشخص كه همه نتوانند ثبت نام كنند. مي توان حتي ساز و كاري مشابه كانديداتوري نمايندگان مجلس با تمركز به تخصص و تعهد براي انتخاب آن ها در بخش هاي مختلف صورت گيرد. اين فراخوان حتي بهتر است از طريق بنياد نخبگان صورت گيرد. يقينا اين سازمان نوپا چنانچه در مسير درست حركت كند ميتواند باعث بهبود اوضاع مملكت شود و مديراني لايق در آينده اين مملكت بر مسند مديريت در بخش هاي مختلف قرار گيرند.

الف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار