مقطع ابتدایی یزد با کمبود فضای آموزشی روبروست

مدیر کل آموزش و پرورش یزد از کمبود فضای آموزشی در مقطع ابتدایی استان خبر داد و گفت: تعداد دانش آموزان این مقطع در سال تحصیلی جدید در مقایسه با سال تحصیلی گذشته، پنج درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۲۷۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 14 August 2016
به گزارش تابناک یزداحمد شیرزاد در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: بخشی از این رشد جمعیت به خاطر حضور اتباع خارجی و برخی نیز به دلیل مهاجران است.
وی اظهار کرد: همچنین امسال 207 هزار دانش آموز در مدارس استان راهی کلاس درس می شوند که جشن غنچه ها، شکوفه ها و بازگشایی مدارس از جمله برنامه های آغاز سال تحصیلی جدید است.
وی با بیان اینکه تعدادی از فرهنگیان استان عضو شوراهای اسلامی روستاها هستند گفت: انتظار ما از فرهنگیان این است که به دلیل اعتماد مردم به آنها، دیگر افراد را هم به مشارکت با آموزش و پرورش ترغیب کنند.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان یزد در ادامه از ورود نخستین گروه از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به مدارس همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: 380 نفر از معلمان این دانشگاه در مدارس ابتدایی استان کار خود را آغاز می کنند.
شیرزاد اظهار کرد: خوشبختانه امسال این اداره کل از نظر نیروی انسانی در مقطع ابتدایی مشکل ندارد اما مشکلات در فضای آموزشی همچنان وجود دارد.
وی به محقق نشدن ماده 18 قانون شوراها در خصوص تعهد انبوه سازان به ساخت مدرسه در مجتمع مسکونی اشاره و اظهار کرد: در این زمینه حق آموزش و پرورش به خوبی ادا نشده است.
شهردار یزد هم گفت:فضاهای آموزشی متروک متعلق به آموزش و پرورش در بسیاری از مناطق شهری می توانند با کاربری های جدید در اختیار شهرداری قرار گیرد.
محمدرضا عظیمی زاده افزود: بخشی از درآمدهای شهرداری از عوارض وصولی را به حساب آموزش و پرورش واریز می کنیم و در موارد دیگر نیز آماده همکاری با آموزش و پرورش از طریق عقد تفاهم نامه هستیم.
43 نفر از مجموع 129 عضو شوراهای شهری یزد فرهنگی هستند.
هم اکنون 18 هزار فرهنگی در استان کار تعلیم و تربیت 195 هزار دانش آموز را عهده دار هستند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار