اهدای عضو جان چهار نفر را نجات داد

رییس واحد فراهم آوری اعضاء و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اهدای اعضای بدن دو بیمار مرگ مغزی در شهرری جان چهار نفر را از مرگ نجات داد.
کد خبر: ۳۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 03 May 2015
به گزارش تابناک یزد، رضا حسن یزدی روز یکشنبه در حاشیه اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرری تهران افزود: با توجه به رضایت دو خانواده ایثارگر با اهدای اعضای بدن زن 51 ساله و مرد 54 ساله چهار بیمار جان دوباره گرفتند.

وی با اشاره به اینکه این دو شهروند اهل ری بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده اند گفت: یک کبد و دو کلیه از این زن و مرد مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.

حسن یزدی با بیان این که از ابتدای اردیبهشت ماه این هفتمین مورد از اهدای عضو در بیمارستان هفتم تیر است تصریح کرد: اهدای عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده های ایرانی برای نجات بیماران است و افزایش آمار اهدای عضو توسط مردم فداکار ایران نسبت به سال های گذشته نشان از این ویژگی مردم نوع دوست کشور دارد.

بنا به اظهار وی آمار مرگ مغزی در کشور سالانه پنج هزار تا هشت هزار مورد است که از این تعداد بیمار مرگ مغزی تنها دو هزار و 500 تا چهار هزار نفر آنان قابلیت اهدای عضو به سایر بیماران را دارند.

یزدی گفت: افرادی که دچار مرگ مغزی می شوند خانواده هایشان حداکثر 72 ساعت می توانند تصمیم خود را برای پیوند اعضا بگیرند زیرا اگر زمان از حد معمول بگذرد عمل پیوند جوابگو نخواهد بود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار