طرح "مودت" در امامزادگان و بقاع متبرکه در یزد

کد خبر: ۳۰۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 03 October 2016
 به گزارش تابناک یزد،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیشترین نیات موقوفات یزد را مربوط به امام حسین(ع) دانست و گفت: طرح "مودت" در امامزادگان و بقاع متبرکه یزد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده  در نشست با کارشناسان فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی اداره اوقاف باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر معرفی احکام وقف، زمینه ترویج این سنت حسنه در جامعه را فراهم کند.

وی با تسلیت ایام عزای اباعبدالله الحسین(ع) به برگزاری مراسم‌های عزاداری آن حضرت در موقوفات یزد اشاره کرد و گفت: ایام محرم‌الحرام فرصت بسیار مناسبی برای ترویج ارزش‌های دینی در جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از این ارزش‌ها، فرهنگ وقف است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم ماه محرم و مراسم‌های عزاداری این ماه، این فرهنگ را در جامعه ترویج کنیم.

زارع‌زاده ادامه داد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اوقاف و امور خیریه، توجه به امانت‌داری در نیت و نظر واقفان و استفاده از موقوفات در مسیری است که واقف در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای نیات واقفان در تمام موقوفات و وقف‌نامه‌ها، باید با تلاش مضاعف فعالیت کرد و در این زمینه گام برداشت که ان‌شاالله رضای خداوند را به دنبال دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خاطرنشان کرد: مردم استان یزد توجه ویژه‌ای به برگزاری مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) دارند و همین توجه سبب شده که بیشترین میزان موقوفات یزد در ارتباط با آن حضرت باشد.

زارع‌زاده اضافه کرد: از جمله فعالیت‌های فرهنگی که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد برگزار می‌شود، اجرای طرح‌های بصیرت عاشورایی و مودت است که در  امامزادگان و بقاع متبرکه استان انجام می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار