افزون بر يكهزار دانشگاهی يزد در محرم، زائر كربلا شدند

کد خبر: ۳۰۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 08 October 2016
به گزارش تابناک یزد،ماه محرم و عزاداری برای امام حسین(ع) و خاندانش در هر کوی برزنی در کشور عزیزمان ایران، حال و هوای خاصی ایجاد کرده است؛ عزادارانی که این ماه را گرامی می‌دارند و در غم از دست دادن خون خدا و یارانش اشک ماتم می‌ریزند.

اما عزاداری ایرانیان همزمان با این ماه در کشور عراق و در مجاورت بارگاه امامان و اهل بیت(ع) مدفون در این کشور، حال خاص ديگري دارد به ويژه اين كه در قالب كارواني از دانشجویان و در قفضايي آكنده از حس و شعور به اين سفر معنوي سفر كنيم.

حجت الاسلام "محمدمهدی حرزاده" مسئول شورای عمره و عتبات دانشگاهیان یزد در كربلاي معلي  با اعلام رشد 4.5 برابری اعزام کاروان‌هاي دانشجويي استان یزد به عتبات عالیات در سالجاري، می‌گوید: در سال گذشته شش کاروان هر كدام شامل 40 نفر از ارادتمندان به ائمه اطهار(ع) از استان يزد به زیارت عتبات عالیات اعزام شد كه امسال خوشبختانه با استقبال و حمایت بیشتری مواجه شده‌ايم.

وي اضافه مي‌كند: در اين دوره که پانزدهمین اعزام دانشگاهیان استان به شمار مي‌رود، بیش از یک‌هزار و 80 زائر مشتمل بر دانشجويان پسر و دختر، دانشجويان متاهل و اساتید به زیارت قبور ائمه وامامزادگان در كشور عراق رهسپار شده‌اند.

حرزاده با بيان اين كه حال و هوای کاروانیان محرم عتبات عاليات وصف نشدنی است، اظهار مي‌كند: این گروه از زائران از طريق کاروان‌های زمینی و هوایی از نیمه دوم مرداد به عتبات اعزام شده‌اند و تا نیمه اول آبان برطبق برنامه در آيين‌هاي عزاداری و مراسم‌هاي معرفتی ویژه، شرکت خواهند كرد.

گفتني است؛ دانشجويان يزدي اعزامي به عتبات عاليات كه از روز اول محرم در كشور عراق به سر می‌برند نيز در‌گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسناي يزد، از حال و هوای خوب زيارت دانشجويي کربلا گفتند و حس و حال زیارت اهل بیت رسول الله(ص) در اين سفر را وصف نشدنی بیان کردند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار