از ضرب‌وشتم مطهری تا مخالفت با سخنرانی آیت‌الله هاشمی و یادگار امام
کد خبر: ۳۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 07 May 2015
به گزارش تابناک یزد، منصور حقیقت‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آفتاب در واکنش به اعلام مخالفت‌ها با سخنرانی برخی چهره‌ها در دانشگاه‌ها گفت: این درست نیست که افراد خود بخواهند مجری قانون باشند. نباید خود‌اجتهادی صورت پذیرد و افراد خود اقدام به صدور فتوا کنند.
مدتی است که تندروی، تهدید، بیانیه و اطلاعیه چاشنی مخالفت‌های سیاسی شده است. مخالفان دولت یازدهم با تهدید و بیانیه و در نهایت اگر کار به جایی نبرد با مشت و لگد مخالفت خود را با برخی چهره‌ها و سیاست‌ها ابراز می‌کنند.

علاوه بر به‌هم‌زدن مجالس سخنرانی‌، ضرب و شتم و حمله‌هایی که در سال گذشته روی داد در سال جدید، در هفته‌های اخیر نیز افراطیون و خودسرها با تهدید یادگار امام(ره) و ارسال پیام ممانعت از سخنرانی او در استان گلستان گام جدیدی برداشتند، از سوی دیگر برهم‌زدن سخنرانی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها و اقوام و تهدید علی مطهری برای سخنرانی در دانشگاه مشهد و مخالفت با حضور هاشمی رفسنجانی در دانشگاه امیرکبیر موارد دیگری از اقدامات افراطیون بوده است.

گویی رفته‌رفته در دولت یازدهم این تبدیل به یک سنت شده که گروه‌ها تندرو با هر کسی که مخالف هستند به‌جای ابراز این مخالفت‌ها از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز، دست به انتشار بیانیه‌های تهدیدآمیز بزنند یا خود دست به کار شده و تصمیم به برهم‌زدن مراسم بگیرند.  

منصور حقیقت‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی که پیش از این عضو کمیته بررسی حوادث قم و حمله به جلسه سخنرانی علی لاریجانی بوده است، درباره تندروی‌هایی که بعضا در جامعه و به منظور مخالفت انجام می‌شود به آفتاب می‌گوید: این درست نیست که افراد خود بخواهند مجری قانون باشند.

حقیقت‌پور درباره رفتارهای افراطی که در روزهای اخیر از طرف برخی تندروها و لباس شخصی‌ها در قبال برخی افراد و مقامات انجام شده است، می‌گوید: هم قوه مجریه به دلیل اینکه وزارت اطلاعات را در اختیار دارد و می‌تواند تنظیم گزارش کند و هم قوه قضاییه باید با اینگونه حرکات برخورد کنند تا دامنه اینگونه کارها جمع شود.

او تاکید می‌کند: باید به این سمت برویم که حرف‌های خود را بزنیم و اجازه دهیم که رقیب هم حرف منطقی خود را در چارچوب قانون ادا کند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص قم تاکید می‌کند: در گزارش قم هم تاکید کردیم که اگر با اینگونه رفتارها برخورد شود این بساط جمع خواهد شد.

حقیقت‌پور با بیان ضعف در مقابله با اینگونه حرکت‌های خودسرانه اظهار می‌کند: من احساس می‌کنم اگر دستگاه‌های مسئول ما اعم از دستگاه‌های امنیتی و نیروی انتظامی این مورد را به صورت جدی پیگری کنند، شاید بتوان دامنه این نوع کارها را محدود و جمع کرد. از طرف دیگر فردی که تریبون در اختیار او قرار می‌گیرد باید هنجارهای سیاسی و اجتماعی را رعایت کند. مخالف، مخالف است برای خود نظر و احترام دارد نباید تحقیر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین ادامه می‌دهد: من حرکت‌های تندروانه و قانون‌شکنانه را قبول ندارم و به آن منتقد هستم. از طرف دیگر به دوستان تاکید می‌کنم که به رقبا و منتقدان خود احترام بگذارند.

به گزارش آفتاب، او می‌افزاید: حتما جامعه باید تحمل حرف مخالف را داشته باشد چه بسا حرف مخالف ما را از خواب بیدار کند. آنهایی هم که موقعیت برای صحبت دارند به‌گونه‌ای نباشد که تحریک افکار عمومی را به دنبال داشته باشد. ما باید به سمت گفت‌وگو حرکت کنیم و به نقد منصفانه بپردازیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار