امام جمعه موقت یزد:مخالفت با آمریکا و استکبار برگرفته از آیات قرآن است

امام جمعه موقت شهر یزد با اشاره به بدعهدی آمریکا گفت: مخالفت با آمریکا و استکبار جهانی برگرفته از آیات قرآن است.
کد خبر: ۳۳۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴ 25 November 2016

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد آیت‌اللهی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان سراسر کشور حرف از بدعهدی آمریکا زدند که این مخالفت با آمریکا برگرفته از آیات قرآن است.

وی ادامه داد: حضرت آقا بارها بر بدعهدی و پیمان‌شکنی آمریکا تاکید و تصریح کردند به ویژه که از ابتدای برجام تاکنون این مسئله را به کرات برای مردم بیان کرده اما برخی قدرت درک مطالب و بیانات ایشان را ندارند.

امام جمعه موقت شهر یزد با بیان اینکه ولی‌فقیه هرگز به اراده و اختیار خود سخن نمی‌گوید و از خود سخنی ندارد اضافه کرد: ولی‌فقیه نایب امام زمان(عج) است و حرف خدا و دین خدا را برای مردم بازگو می‌کند و این مخالفتی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با آمریکا دارند برگرفته از آیات قرآن کریم و آیه 12 سوره توبه است.

وی به تشریح این آیه شریفه از قرآن پرداخت و عنوان کرد: مردم باید با رهبران کفر مبارزه کنند چون آن‌ها عهد و پیمانی ندارند و بر عهد خود استوار نبوده و همواره پیمان‌شکنی می‌کنند.

حجت‌الاسلام آیت‌اللهی با اشاره به اینکه در این آیه از قرآن مسئله عهد و پیمان اهمیت بیشتری از ایمان دارد اظهار داشت: توجه این آیه بر استواری به عهد و پیمان است و ما نباید میل به کفار داشته باشیم چراکه این مهم از نگاه قرآن ممنوع است.

وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر دشمنی کفار با مسلمانان تصریح کرد: براساس آیه 13 سوره توبه، اولین کسانی که جنگ بر علیه مسلمانان به راه انداختند سران و رهبران کفر بودند که نباید به آن‌ها دست دوستی داد.

امام جمعه موقت شهر یزد در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته خود با اشاره به فرمان امام راحل بر تشکیل بسیج مستضعفین گفت: ثمرات این تشکل در طول نظام مقدس جمهوری اسلامی بر همگان روشن و آشکار است.

وی با تاکید بر اینکه رشادت‌ها و جانفشانی‌های بسیج برای همه مردم ماندگار است ادامه داد: اگر بسیج را در کشور نداشتیم معلوم نبود که الان نظام ما دچار چه مشکلات شده بود چراکه بسیج در تمامی مشکلات نقش‌‌آفرینی داشته است.

آیت‌اللهی با اشاره به تعریف بنیانگذار انقلاب اسلامی و بوسیدن دست بسیجی افزود: اگر مسئولین نظام از بسیج غافل شوند به فرموده امام راحل در آتش دوزخ الهی گرفتار خواهند شد.

وی با تاکیدبر اینکه همه روزها و هفته‌ها روز و هفته بسیج است بیان داشت: حضور بسیج حضور مردم است و هرکجا که بسیجی حاضر باشد یعنی مردم در آنجا حاضرند تا از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.

امام جمعه موقت شهر یزد با آرزوی توفیق داشتن تفکر بسیجی اظهار داشت: روحیه بسیجی کشور را می‌سازد و تفکر بسیجی استقلال کشور را حفظ خواهد کرد و با اشرافی‌گری و اختلاس و حقوق نجومی نمی‌سازد.

وی اضافه کرد: روحیه بسیج خدمت به مردم است و نه طلبکاری از نظام و کسانی که در راس کار هستند باید بدانند که بدهکار به مردم هستند و همواره باید به این نظام خدمت کنند.

آیت‌اللهی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های خود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله موسوی اردبیلی، او را عالمی وارسته دانست که در طول انقلاب برای این نظام زحمات فراوانی کشیده است.

خطیب جمعه یزد، وی را یاور و همراه امام خمینی(ره) دانست و ارتحال این عالم ربانی را به عموم مسلمانان تسلیت گفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار