نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس بر ضرورت ایجاد رابطه قوی‌تر میان دانشگاه‌ها و صنایع استان یزد تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 26 November 2016

به گزارش تابناک یزد،سید ابوالفضل موسوی بیوکی  در جلسه مجمع نمایندگان استان یزد با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان یزد اظهار داشت: دانشگاه‌ها به طور قطع می‌توانند در توسعه نقشی اثرگذار و جدی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش دانشگاه‌ها در هر استان در حوزه‌های مختلف متفاوت است، افزود: به عنوان نمونه از آنجا که یزد استانی صنعتی است، به طور تربیت نیروهای متخصص و کارآمد در حوزه صنعت یا تلاش برای رفع نیازهای صنعتی استان یزد از سوی دانشگاه‌ها، می‌تواند توسعه استان را رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه باید میان صنایع و دانشگاه‌ها ارتباط قوی‌تری برقرار شود، تصریح کرد: اگر دانشگاه‌ها و صنایع با یکدیگر مرتبط و متصل شوند، بسیاری از نیازهای صنایع پاسخ داده خواهد شد ضمن اینکه با کمک صنایع می‌توان به مهارت‌‌افزایی دانشجویان کمک کرد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم نقش‌‌آفرینی دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه در راستای پیشرفت و توسعه استان بیان کرد: یزد برای توسعه خود یک نقشه راه دارد که این نقشه همان سند آمایش استان است اما مشارکت دانشگاه‌ها در این سند چندان جدی نبوده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: جایگاه دانشگاه‌ها باید در تحقق این سند مشخص باشد و این مراکز باید نقش خود را به درستی در این حوزه ایفا کنند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب رتبه اول کنکور سراسری در 22 سال متوالی توسط دانشجویان یزدی عنوان کرد: دانشگاه‌های استان نتوانسته‌اند نقش مهمی در جذب نفرات برتر کنکور ایفا کنند اما لازم است شرایط مطلوب برای تحصیل و جذب نخبگان به این دانشگاه‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه 40 درصد دانشجویان دانشگاه‌های یزد غیربومی هستند، افزود: به رغم وجود جمعیت بالای دانشجویی در استان یزد، دانشگاه‌های این استان نتوانسته‌اند در جذب نخبگان موفق عمل کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار