کد خبر: ۴۵۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶ 15 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: رابطه بین مسئله آب و طرح آمایش یزد باید در همه ابعاد مشخص شود.

 سید ابوالفضل موسوی بیوکی در نهمین جلسه کانون تفکر آب که به منظور آمادگی مقدماتی کانون تفکر آب برای طرح در مجمع نمایندگان استان یزد با موضوع آب و آمایش برگزار شد، اظهار داشت: برای حل مسئله آب نیازمند آن هستیم تا رابطه بین مسئله آب و طرح آمایش با همه ابعاد آن مشخص شود تا بدانیم رابطه آب با فرهنگ، صنعت، جمعیت، بهداشت، سلامت، مهاجرت گردشگری و در مجموع توسعه استان چگونه است.

موسوی بیوکی افزود: یزد استانی دارای ظرفیت‌های مختلف از جمله معدن است و در نهایت باید در این معادن کار شود اما باید ببینیم باید فرآوری را در استان خود انجام دهیم یا استان‌هایی که آب کافی برای این فرآوری دارند و این مسئله مهمی است که باید هرچه سریعتر در مورد آن تعیین تکلیف شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد خاطرنشان کرد: طرح‌های آمایش در کشور اگرچه به ‌صورت استانی تهیه می‌شود اما باید رابطه‌ای منطقی و متعادل بین طرح‌های هر استان وجود داشته باشد و تأثیرات طرح‌های استانی منطقه‌ای در نظر گرفته شود.

موسوی بیوکی یادآور شد: بالاخره باید میزان آب موردنیاز یزد با توجه به مصرف و استانداردهای بین‌المللی و شرایط اقلیمی یزد مشخص شود و برای تأمین مقدار موردنیاز باید به دنبال منابع پایدار باشیم و این عزم جدی مسئولان استان و دانشگاهیان در قالب کانون تفکر آب را می‌طلبد.

وی با اشاره به مسئولیت‌های دولت در حوزه آب و هدر رفتن بخشی از آب فعلی در شبکه‌های انتقال گفت: عددی که دولت موظف به تأمین است ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون مترمکعب است که به شرب اختصاص پیدا می‌کند و برای کسری این مقدار باید تعیین تکلیف کرد که توسعه استان را بر اساس آب دنبال می‌کنیم یا آب، خود محور توسعه استان است.

موسوی بیوکی با اشاره به اهمیت فرهنگ مصرف بهینه آب بیا کرد: مسئولان کانون تفکر آب و طرح آمایش استانی در نشستی مشترک مطالب خود را جمع‌بندی و برای ارائه به مجمع نمایندگان که ۳۱ تیرماه جاری برگزار می شود، آماده کنند تا با حضور همه ارکان مدیریت آب استان موضوع مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار