استاندار یزد بر ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای مقابله با تهدیدات فضای مجازی تاکید کرد.
کد خبر: ۴۷۵۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 09 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سیدمحمد میرمحمدی  در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد با تبریک روز خبرنگار، به نقش رسانه های در بهبود شرایط اجتماعی اشاره کرد و گفت: رسانه ها می توانند با انتشار اخبار مناسب در مسائل مختلف، نقش بسیار مهمی را کاهش مشکلات اجتماعی ایفا کنند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی، حوزه بسیار گسترده ای است، افزود: ما ملاک را گذشته قرار داده ایم در حالی که باید با شرایط روز مقیاس تعیین شود و با این مقیاس در صدد رفع مشکلات برآییم.

وی بابیان اینکه امروزه تمام افراد جامعه از کوچک تا بزرگ از منابع اطلاعاتی مختلف تغذیه می شوند، خاطرنشان کرد: در گذشته چنین عملی صورت نمی گرفت چون با توجه به کمبود منابع مختلف، امکان دسترسی مردم به منابع اطلاعاتی امکان پذیر نبود.

میرمحمدی با تأکید بر اینکه محتواهایی که در فضاهای اجتماعی در اختیار مردم قرار گیرد، مشکل‌ساز هستند، اضافه کرد: بایستی با تشکیل کارگروه‌هایی، راهکاری برای مقابله با این مسئله ارائه شود تا مشکلاتی که با آن مواجه هستیم برطرف شود.

استاندار یزد، اظهار داشت: در ابتدا بایستی خانواده‌ها بار مسئولیت‌پذیری را، هم در مدرسه و هم‌منزل بر دوش کودکان گذاشت و مردانگی را در وجودشان نهادینه کرد و ازلحاظ مختلف آن‌ها را برای زندگی آینده، چه در جامعه و چه در زندگی مشترک زناشویی آماده کرد.

وی با اشاره به اینکه الزامات زندگی مشترک را دوره دبیرستان باید به دانش آموزان آموزش داد، گفت: همچنین جوانان، در دوران دانشگاه خواهان بهترین صفات پسندیده در جامعه است که می‌توان با یک برنامه جامع و کامل، آن را عملی کرد.

میرمحمدی با تأکید بر اینکه، ما در ذهن فرزندان خود باید فخر معنوی، اخلاقی و علمی را به نحوی پرورش دهیم که فخر مادی کم‌رنگ شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه در جامعه فخر مادی بیشتر از عوامل دیگر مشاهده می‌شود که این مسئله یک ضعف بزرگ به شمار می‌رود.

استاندار یزد تصریح کرد: همان‌گونه که ما برای مشکلات جسمی و بیماری‌ها پادزهر و دارویی تجویز می‌کنیم و آن را استفاده می‌کنیم تا بهبود یابد بایستی بستری برای جوانان نیز آماده کنیم تا زمینه‌های موردنظرشان در سنین حساس جوانی فراهم شود تا در آینده با مشکلات عدیده روبه نشویم.

وی بابیان اینکه باید نگاه‌ها در جامعه تغییر کند و انسانیت ملاک مسائل مختلف زن و مرد باشد، اضافه کرد: متأسفانه امروزه انسانیت رهاشده و به مسائل دیگری پرداخته می‌شود که این نگاه اصلاً در شأن کشور جمهوری اسلامی ایران نیست.

پیرمحمدی افزود: ما باید در مقابل محتواهای مخرب دشمنان که در فضای مجازی با اهداف شوم خود به دنبال برهم ریزی کانون گرم خانواده‌ها هستند محتواهایی را ارائه کنیم که برای جوانان و خانواده مناسب و سرگرم‌کننده باشد و آن‌ها را به نسبت به اهمیت حفظ کانون خانواده آگاه سازد.

استاندار یزد در پایان بابیان اینکه باید برنامه‌ای کامل برای چهار گروه، خانواده، مقاطع ابتدای، متوسطه و دانشگاه ارائه کنند که اگر مناسب باشد مطمئن نتیجه دلخواه و خوبی را در پی خواهد داشت و شاهد مهار مشکلات و آسیب‌ها در جامعه خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار