طرح بين‌المللي مناريد در خاتم اجرا مي‌شود

فرماندار شهرستان خاتم از اجراي طرح بين‌المللي مناريد در اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۳ 24 June 2015
به گزارش تابناک یزد "محمد زاده رحماني" در اين باره گفت: به تازگي مجري اين طرح در استان و همچنين كارشناس كشوري آن از مناطق هرات و مروست بازديد و پتانسيل‌هاي خاتم را براي تعميم و اجراي اين طرح ستوده و مورد تاييد قرار دادند.

وي با اشاره به موافقت استاندار با تعميم و اجراي اين طرح در روستاهاي نمونه و مولد خاتم، اظهار كرد: اتكاي طرح مناريد به منابع طبيعي است و شهرستان خاتم در اين رابطه هم داراي منابع طبيعي و عرصه‌هاي زيست محيطي منحصر به فردي است و هم مشاركت جوامع محلي آن در اجراي چنين طرح‏‏هايي بالاست.

زاده رحماني پيش‌بيني كرد كه نتايج اين طرح در شهرستان خاتم در بين همه مناطق تحت پوشش آن در شمال آفريقا و خاورميانه، ملموس‏‏تر و مشهودتر باشد.

گفتني است؛ طرح بین‎‎المللی منارید(MENARID)  در چارچوب برنامه توسعه پایدار و یکپارچه کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در هفت کشور اردن، الجزایر، ایران، تونس، مراکش، مصر و یمن اجرا می‌شود.

این طرح در ایران با مشارکت تسهیلات جهانی محیط زیست(GEF)، برنامه توسعه ملل متحد(UNDP)  و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به ‌عنوان نماینده دولت، از شهریور 1390 آغاز و در استان يزد تاكنون در شهرستان بهاباد اجرايي شده است.

هدف نهايي طرح، توسعه مديريت یکپارچه منابع طبيعي تجديد شونده با توجه به سازگاري با شرايط اقليمي و منافع محیط زیست جهانی است و تلاش دارد كه از ظرفیت زیست‌بوم‌ها در جهت تامین معاش مردم محلی حفاظت كند.

اين طرح به‌منظور تحقق اين هدف، با سایر طرح‌های کشور تحت یک چتر حمایتی همکاری و مشارکت فعالانه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار