رئیس دانشگاه یزد: هنر باید تمام جامعه را مخاطب خود قرار دهد

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به اینکه هنر باید تمام جامعه را مخاطب خود قرار دهد گفت: هنر می‌تواند هجمه‌های فرهنگی دشمن را خنثی کند.
کد خبر: ۵۷۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 28 February 2018

محمد صالح اولیا در چهارمین کنگره شهدای دانشجوی استان و اختتامیه سومین جشنواره ادبی رویش در یزد که در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه یزد برگزار شد با بیان اینکه پیامی که این جشنواره دارد از یک طرف به یاد شهدا و از یک طرف جشنواره ادبی و هنری دانشجویی است اظهار داشت: اصل مشترک آن در هنرمندی و نفس شهادت بالاترین اصل هنرمندی در این جشنواره است و همه می‌دانند که بدون اعتقاد به ارزش‌ها زندگی ما هم ارزشی ندارد.

رئیس دانشگاه یزد به مسئولیت سنگین دوران پس از شهادت اشاره کرد و افزود: نقش پیام رسانی ما در این صحنه بسیار حائز اهمیت و ابزاری بهتر و مهمتر از هنر برای این کار نیست.

وی ادامه داد: در دورانی حضور داریم که فضا و هجمه‌های بسیار زیاد فرهنگی بر کشور حاکم است و این مسئله مسئولیت ما را در حوزه فرهنگ و هنر و ادب سنگین‌تر می‌کند.

اولیا با تأکید بر اینکه میزان تأثیرگذاری هنر مهمترین ویژگی آن است گفت: موقعی پیام‌ها تأثیرگذارتر می‌شود که مخاطب مسلح به سلاح هنر و ادب باشد.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به اینکه تمام تلاش ما باید برای فراگیری همه مخاطبین باشد نه اینکه مخاطب خاص و هم زبان خود را مورد توجه قرار دهیم خاطرنشان کرد: باید کمک و تلاش کنیم که در هر محیط و سطحی که هستیم بهترین شکل را برای رساندن پیام به مخاطب انتخاب و به‌گونه‌ای عمل وارد شویم که کل جامعه مخاطب پیام ما باشد تا بتوانیم این پیام را تأثیرگذارتر ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه بُعد خلاقیتی در هنر مهمترین ویژگی این عرصه برای جامعه دانشجو بسیار حیاتی است گفت: هنر ویژگی‌های بسیاری دارد ولی اینکه وقتی فردی که به این عرصه وارد می‌شود باید اثر نو و جدید تولید کند بسیار عالیست و با این کار می‌توان به سمت پیشرفت و تعالی رفت.

اولیا تأکید کرد: اکنون که در زمان تأثیرگذاری هستیم باید بُعد خلاقیت را در بین دانشجویان افزایش دهیم تا ان‌شاءالله بتوانیم در کشور مؤثر باشیم.

در ادامه دکتر فضل الله رضایی رئیس دانشگاه فرهنگیان به هدف اصلی جشنواره ادبی رویش اشاره کرد و افزود: شناسایی استعدادهای هنری دانشجویان در سطح استان و بها دادن به آثار هنری آن‌ها از مهمترین اهداف این جشنواره و دستاورد آن نیز باید موجب ارتقا معنوی، فکری و دینی جامعه شود.

متأسفانه ابزار هنر با توجه به اهمیت آن در کشور ما مهجور مانده است

دبیر جشنواره فرهنگی ادبی رویش با بیان اینکه متأسفانه ابزار هنر با توجه به اهمیت آن در کشور ما مهجور مانده است گفت: متأسفانه در فرهنگ عوام و خواص جامعه ما هنر و منزلتش در حد یک مقوله تفریحی است، در حالی که می‌تواند انسان ساز و در تمام ابعاد تربیتی و اخلاقی و غیره رشد جامعه را به ارمغان آورد.

هنر برای توسعه پایدار کشور هم می‌تواند مدد کار مسئولین کشور باشد

وی با اشاره به اینکه در کشور نگاه متعالی به ابزار هنر وجود ندارد گفت: به هنر مثل یک ابزار تفننی و سرگرمی نگاه می‌شود ان‌شاءالله روزی به این فکر بیافتند که هنر برای توسعه پایدار کشور هم می‌تواند مدد کار مسئولین کشور باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: این رشد می‌تواند با ابزار هنر به جایگاه اصلی خود در کشور برسد و خوشبختانه هر سال شاهد استعدادهای بسیاری بیشتری هستیم که امیدواریم در سال‌های آینده هم شاهد این استعدادها باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار