معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي يكي از سياست‌هاي اصولي وزارت متبوعش را تمركززدايي برخي تصدي‌ها به ادارات كل استان‌ها خواند و گفت: رونق ادارات كل استان‌ها در واقع رونق وزارت ارشاد است.
کد خبر: ۵۷۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 05 March 2018

«محسن جوادي» در سومين نشست تخصصي معاونان فرهنگي با مديران كل فرهنكگ و ارشاد اسلامي سراسر كشور در يزد، يكي از سيسات‌هاي وزارت متبوع را تمركززدايي خواند و با اشاره به تاكيد مقام عالي وزارت در اين خصوص، اظهار كرد: بايد بخش‌هايي از تصدي‌گري‌هاي وزارت ارشاد به ادارت كل فرهنگ و ارشاد استان‌ها و حتي شهرستان‌ها واگذار شود.

وي با بيان اين كه البته بخشي از اين واگذاري‌‌ها شروع شده ولي بايد بيش از پيش تقويت شود، گفت: بر اين باور هستيم كه رونق ادارت كل ارشاد استان‌ها رونق وزارت است و بسياري از ادارت ما نيز هم به لحاظ نيروي انساني و هم امكانات داراي ظرفيت‌هاي مناسبي در اين رابطه هستند.

جوادي يكي ديگر از سياست‌هاي وزارت ارشاد را هم‌افزايي بيشتر بين بخش‌ها ذكر كرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر ارتباط مطلوبي بين بخش‌ها و سازمان‌هاي زيرمجموعه وزارت ارشاد وجود ندارد لذا در اين رابطه سعي داريم  در قالب تفاهم‌نامه‌هايي بيش از گذشته از امكانات يكديگر براي پيشرفت اهداف وزارت بهره ببريم و شايسته است كه در استان‌هاي نيز اين موضوع مورد توجه قرار گيرد.

وي با تاكيد بر اهتمام بيشتر به مقوله نوگرايي در برنامه‌ها، گفت: هر ايده فرهنگي را مورد استقبال قرار خواهيم داد و آن را دنيال مي‌كنيم.

معاون وزير در اين رابطه با مهم خواندن موضوع كسب و كارهاي فرهنگي، خواستار توجه بيشتر به ويژه در استان‌ها به اين مقوله شد.

وي موضوع فضاي مجازي را نيز مهم دانست و تاكيد كرد: اقدامات فرهنگي در آينده بدون فضاي مجازي شايد مقدور نباشد لذا بايد كمك كنيم كه در موضوعاتي از جمله نشر ديجيتال و مثال مرتبط ديگر به يك نگاه مشترك برسيم تا در آينده با مشكل مواجه نشويم.

جوادي يكي از موضوعات مورد توجه وزارت ارشاد را اهتمام به بين‌المللي كردن فعاليت‌هاي فرهنگي خواند و گفت: مديران فرهنگي ما بايد سطح آگاهي خود را از كشورهاي ديگر عمق بيشتري دهند كه البته در اين رابطه سعي داريم با برگزاري تورهاي فرهنگي ويژه مديران، آنها را  فعاليت‌هاي فرهنگي ساير كشورها نيز آشنا سازيم.

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به ظرفيت‌هاي خوب موسسات براي ارتباط بيشتر وزارت ارشاد با ادارت كل استان‌ها و نيز اهميت نواوري در برگزاري نمايشگاه‌ها و برپايي نمايشگاه‌هاي تخصصي، متذكر شد: بايد علاوه بر انجام فعاليت‌هاي فرهنگي، نسبت به ارزيابي نحوه برگزاري و نتايج آنها مصمم باشيم  و نتايجه ارزيابي‌ها را نيز در برنامه‌هاي اتي خود اعمال كنيم.

معاون فرهنگي وزير ارشاد در بخش پاياني سخنانش فعاليت فرهنگي را فرصتي در اختيار مديران اين بخش و متفاوت از ساير مشغله‌هاي دانست و گفت: در صورتي كه چنين توجهي به برنامه‌ها و فعاليت‌هاي فرهنگي داشته باشيم مي‌توانيم نسبت به مشكلات جوانان و نسل امروز جامعه دغدغه‌مند باشيم و در جهت رفع آنها گام برداريم.

وي با بيان اين كه رويكرد دولت نيز توجه به موضوعات فرهنگي جامعه است، از وجود برخي كاستي‌ها در اين رابطه نيز خبر داد و گفت: به عنوان نمونه وزارت ارشاد در كارگروه‌هايي مانند كارگروه آسيب‌هاي اجتماعي وزارت كشور عضويت ندارد و در حالي به عنوان يكي از متوليان موضوع آسيب‌هاي اجتماعي مطرح است كه هيچ اعتباري ار اين كارگروه دريافت نمي‌كند كه بسيار نگران كننده است.

جوادي در انتها نيز از مديران فرهنگي خواست تا همواره اطلاعات خود را در اين حوزه به روز نگه دارند تا بتوانند براي رفع مشكلات فرهنگي جامعه همه‌جانبه تصميم گرفته و يك گام جلوتر بردارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار