ساماندهی 120 مبلغ جهت فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه تحقق شعار نیازمند فرهنگ‌سازی مستمر است، از ساماندهی 120 مبلغ در راستای فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی در سطح استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۸۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳ 26 March 2018

حجت‌الاسلام سید محمدمحسن حسینی‌پور  با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی مؤثر در جهت تحقق شعار سال، گفت: رهبر انقلاب اسلامی همواره به خرید کالاهای ایرانی توجه ویژه‌ای داشته‌اند و با توجه به اینکه برای افزایش اشتغال در کشور راهی به‌جز حمایت از تولیدات داخلی وجود ندارد؛ لذا مقام معظم رهبری با درایت و دید بلندی که دارند امسال را تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نام نهادند.

وی افزود: راه تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی تنها مربوط به مصرف‌کننده نیست؛ بلکه هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده باید نگاه حرفه‌ای اخلاق مدار و متعهدانه در تحقق این شعار داشته باشند؛ لذا مسلماً حمایت از کالای ایرانی خود دلیل بر مشکلاتی است که در جامعه حاکم شده و عدم اقبال مسئولین و مردم را در پی داشته است که اگر وضعیت این روال بهبود یابد؛ قطعاً اقتصاد جامعه ایرانی رونق گرفته و استفاده از کالای داخلی باعث اشتغال بیشتر در جامعه ایرانی می‌شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه یزد با تأکید بر اینکه حوزه‌ علمیه استان یزد با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری از گذشته اقدام به فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از کالای ایرانی کرده است، اظهار داشت: حوزه‌ علمیه استان یزد امسال نیز بنا دارد تا در راستای حمایت از کالای داخلی گام‌های اساسی را بردارد؛ چراکه بنا بر نام‌گذاری امسال و تأکیدات رهبری این مهم بر همه مسئولین و مردم واجب است.

حسینی‌پور با اشاره به‌ضرورت به کار گرفتن شعار سال در جامعه، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان یزد نیز خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی را انجام داده و این روال ادامه خواهد داشت؛ چنانچه در راستای فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی حدوداً 120 مبلغ ساماندهی شدند.

این مسئول وجود مبلغان را به‌عنوان پتانسیل بسیار مؤثری برای ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی عنوان کرد و بیان داشت: در راستای فرهنگ‌سازی این مهم جلسات توجیهی متعددی با مبلغان جهت ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی در روستاها و شهرها و مدارس صورت گرفته است؛ چراکه اگر دانش آموزان و نوجوانان به اهمیت این امر واقف شوند، مسلماً برای پیشبرد اهداف بسیار مفید است.

وی در ادامه تصریح کرد: تحقق شعار سال نیاز به فرهنگ‌سازی مستمر دارد؛ چراکه خوشبختانه در کشورمان کالاهای بسیار خوبی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؛ هرچند که بعضاً دیده می‌شود که در ساخت برخی از کالاهای ایرانی دقت لازم صورت نمی‌گیرد؛ اما درعین‌حال کالاهای ایرانی بسیار خوبی وجود دارد و باید در این عرصه خوش بدرخشیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه یزد در پایان با اشاره به‌ضرورت فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ایرانی در سطح جامعه ایرانی، اضافه کرد: تا جایی که امکان دارد باید به تولید داخل توجه کرد؛ به‌گونه‌ای که یکی از راه‌های توجه به تولیدات داخلی، خرید محصولات داخلی است؛ لذا با توجه به اهمیت موضوع خوشبختانه حوزه علمیه استان یزد از گذشته‌های دور بر استفاده از کالای ایرانی در باب لوازم اداری و موارد مصرفی اهتمام ویژه‌ای دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار