کشف فسیل دایناسورهای سه شاخ

کد خبر: ۵۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 09 July 2015
 دیرینه شناسان کانادایی از کشف استخوان های گونه جدیدی از دایناسورهای سه شاخ گیاهخوار خبر دادند.وزن این دایناسور بیش از یک تن است.

به گزارش تابناک یزد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، این دایناسور که دانشمندان نام «وندی سراتوپس wendicératops» روی آن نهاده اند، به دسته ای از این جانوران موسوم به تریسراتوپس tricératops که دایناسورهایی با سه شاخ بزرگ بر روی سر و گیاهخوار بودند تعلق داشته و حدود هفتاد و نه میلیون سال پیش روی کره زمین می زیسته است.

دانشمندان می گویند «وندی سراتوپس» بیش از یک تن وزن داشته و طول بدنش شش متر بوده است.

دایناسورهای تریسراتوپس که دانشمندان استخوان های فسیل شده آنها را غالبا در ایالت آلبرتای کانادا کشف کرده اند، در دوران زمین شناسی کرتاسه زندگی می کردند.

شباهت‌های این نوع از دایناسورها با کرگدن‌های امروزی، سبب شده تریسراتوپس یکی از شناخته‌ترین دایناسورها باشد. احتمالاً تریسراتوپس از دو شاخ بلندش بعنوان سلاح در برابر دایناسورهای شکارچی گوشتخوار و نیز برای چیره شدن بر رقبا استفاده می‌کرده‌است.

این دایناسور روی چهارپای محکم و ستون مانندش راه می‌رفته‌است. بخصوص دو پای جلویی‌اش قوی تر بودند چون باید وزن سر بسیار سنگین‌اش را تحمل می‌کردند. تریسراتوپس‌ها بزرگترین دایناسورهای سه شاخ بوده‌اند که احتمالاً در دسته‌های بزرگ، مانند فیل‌های امروزی، زندگی می‌کردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
فکر کنم ضایعات کله پزی رو پیدا کردن.

خخخخخخخخخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
حالا مگه با پیداشدن اینها مشکل مردم حل میشه.
اینم شد خبر