رييس بهزيستي ميبد:
ريیس اداره بهزیستی شهرستان میبد گفت: سالمندان به عنوان يكي از مهم‌ترین اقشار جامعه نیازمند به شادی و نشاط هستند.
کد خبر: ۶۶۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 02 October 2018

«محسن فلاح» كه به مناسبت روز جهانی سالمندان از مرکز روزانه سالمندان حبیب‌ابن‌مظاهر میبد بازدید داشت، با اشاره به شعار جهانی اين روز با عنوان «گرامیداشت پیشکسوتان و مدافعان حقوق سالمندان»، گفت : مهمترین رویکرد بهزیستی، سوق دادن سالمندان به سمت مراکز روزانه سالمندی به جای مراکز نگهداری شبانه‌روزی است.

وی افزود: با توجه به مشكلات و شرايط خاص جسماني و روحي سالمندان، ضرورت توجه به مساله نشاط، شادي و تفريحات سالم براي سالمندان بیش از حد احساس مي‌شود لذا برپايي اين قبيل مراكز در تقويت روحيه، افزايش نشاط، تحكيم پيوندهاي اجتماعي و در نتيجه ارتقاء كيفيت زندگي سالمندان تاثير بسزايي دارد.

اين مسئول يكي از اهداف مهم و سياست‌هاي جدي سازمان بهزيستي و سازمان‌هاي مردم نهاد در حوزه سالمندان را توانمندسازي آنها ذكر كرد و گفت: مراکز روزانه سالمندی می‌توانند با افزايش انگيزه و اميد به زندگي در سالمندان و نيز ارتقاء روحيه نشاط و شادي و خودباوري در آنان، موجب حضورشان در برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی شوند و توانمندسازي و كاهش مشكلات جسماني و روحي آنها را رقم بزنند.

فلاح مسئله مناسب‌سازی و هزینه‌های درمانی را از مهمترین مشکلات كنوني سالمندان عنوان و ابراز اميدواري كرد كه اين مشكلات با کمک و اهتمام مسئولان مرتفع شود.

گفتني است،‌ بازديد از کارهای دستی سالمندان مرکز حبیب ابن مظاهر كه 85 سالمند را در برنامه‌هاي آموزشی، فرهنگی، ورزشی و غیره شركت مي‌دهد، پايان بخش اين برنامه سركشي بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار