معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

مطبوعات و رسانه‌ها مهم‌ترین نهاد جامعه مدنی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، از رسانه‌ها به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نهاد هر جامعه مدنی یاد کرد و گفت: این تاثیرگذاری در جامعه ما که در آن احزاب و تشکل‌های سیاسی به معنای واقعی وجود ندارند، تاثیرگذارتر است.
کد خبر: ۷۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ 04 August 2015
بنابر گزارش تابناک یزد، محمدعلی طالبی، در نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و نمایندگان رسانه‌های مکتوب و مجازی فعال شده در دو سال گذشته، با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار به اهالی مطبوعات اظهار داشت: نگاه دولت به مطبوعات و رسانه‌ها این است که رسانه‌ها در تحقق و رسیدن جامعه به حکمرانی خود نقش کلیدی دارند.

وی ادامه داد: زمانی که از شفافیت یا مبارزه با فساد به عنوان شاخص‌های یک حکمرانی خوب نام می‌بریم، مطبوعات و رسانه‌ها می‌تواند بیشترین کمک و همراهی را در این مسیر داشته باشند.

طالبی خاطر نشان کرد: پاسخگویی، اهتمام و التزام به قانون‌مداری و توسعه مشارکت مردم، از دیگر شاخص‌های حکمرانی خوب است و در صورتی که رسانه‌ها مطالبات مردم را از مسئولان بخواهند و مسئولان نیز در قبال رسانه‌ها علاقمند به پاسخگویی به مردم باشند، مطبوعات می‌توانند رسیدن جامعه به یک حکمرانی خوب را تحقق ببخشند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان یزد با بیان اینکه در سال‌های گذشته، اعتماد عمومی مردم به عنوان یکی از ارکان اصلی سرمایه اجتماعی بر اساس مستندهای پیمایشی صورت گرفته در این حوزه، آسیب دیده و خدشه‌دار شده است، اظهار داشت: آنچه می‌تواند این اعتماد عمومی را افزایش دهد، به ویژه در استان یزد که با درون‌مایه‌های قوی فرهنگی و مذهبی همراه است، مطبوعات و رسانه‌ها هستند.

وی ادامه داد: مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان حلقه گمشده دولت و جامعه، می‌توانند در همراهی و همگامی با مردم، تعامل خوبی بین مسئولان و جامعه برقرار کنند و در این مسیر قدم بردارند.

طالبی با برشمردن شفافیت‌سازی و مبارزه با فساد به عنوان شاخص‌های دیگر یک حکمرانی خوب تصریح کرد: چه نهادی بهتر از رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند در مبارزه با فساد و دنبال کردن بحث شفافیت، تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های مکتوب و مجازی مجوز گرفته در دولت یازدهم از تنوع و تکثر خوبی هم در حوزه‌ها و تخصص‌های مختلفی که مجوز دریافت کرده‌اند و چه در پراکنش جغرافیایی، برخوردارند، اظهار امیدواری کرد: مطبوعات استان بتوانند با حرکت در چارچوب‌های قانونی و فعالیت‌های بیشتر نهادهای قانونی این حوزه مانند خانه مطبوعات تعامل بهتری بین دولت، مجموعه رسانه‌ها و جامعه برقرار کنند و مسئولان استان بتوانند بهتر از دیدگاه‌ها و نظرات مردم و نقدهای منصفانه رسانه‌های استان استفاده کنند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید و مسئولان ارشد استان نگاه ویژه‌ای به مطبوعات و رسانه‌های محلی دارند، اظهار داشت: در اداره کل روابط عمومی استانداری یزد نیز تلاش شده در دعوت از خبرنگاران یا اشتراک مطبوعات با نگاه عدالت‌محور به رسانه‌های استان توجه کنیم و اینکه رسانه‌ای همراه و یا منتقد دولت باشد، در نگاه مسئولان ارشد استان برای پاسخگویی به آن رسانه تفاوتی ندارد.

داود پاک طینت ادامه داد: در استان یزد اصحاب رسانه‌ می‌توانند مصادیق بسیاری بیاورند که مسئولان استان آغوششان به روی نقد باز است به شرط آنکه رسانه‌های استان دو شاخصه صداقت و امانتداری را در نوشته‌ها و نقدهای خود رعایت کنند.

به گزارش فارس، در این نشست هم‌اندیشی مدیران مسئول رسانه‌ها نوپا در استان یزد به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار