عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وکلا باید علاوه بر احقاق حق مردم، در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم پیشگام شوند.
کد خبر: ۷۴۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰ 02 May 2019

محمد رضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاحیه سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با بیان اینکه برای ارتقای منزلت وکلا باید از خود وکلا شروع کرد، اظهار داشت: بر وکلا نقد‌های جدی وارد می‌شود، چون نهادی است که زیر ذره بین جامعه قرار دارد.

وی با اشاره به جایگاه و منزلت شغل مقدس وکالت ادامه داد: این شغل در ابتدا یک مسئولیت اجتماعی و ملی است که اگر در پرونده‌ای به یک رای غیرعادلانه ختم شود به کل نظام تصدی می‌یابد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر بعضی از قوانین قوه قضاییه گفت: این قوانینی که گاهی متضاد است باید تسهیل و شفاف‌سازی شود.

عارف با تاکید بر انتقال تجربه به جوانان در هر حوزه‌ای به خصوص وکالت تصریح کرد: وکلا هستند که از حقوق ملت در برابر نظام اداری دفاع می‌کنند کسانی که در کنار دانش توانایی‌های علمی، شجاعت را نیز دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: وکیل و قاضی در دادرسی و رسیدن به عدالت نقش انکار ناپذیری دارند و در واقع آن‌ها برای رسیدن به عدالت که هدف اصلی آنها است لازم و ملزوم یکدیگر هستند و کارشان قابل تفکیک نیست.

وی به ضرورت استقلال وکلا در جامعه اشاره کرد و گفت وکیل باید بتواند با شجاعت و امنیت خاطر تنها به حل دغدغه‌های اجتماعی سیاسی و غیره مردم بپردازد و مسائل دیگر باعث اختلال در کار آن‌ها نشود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وکلا باید علاوه بر احقاق حق مردم در زمینه‌های مختلف در بحث فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم پیشگام شوند.

عارف افزود: باید توجه شود که خوف و قبح زندان در بین مردم از بین برود و در محکومیت‌های جزئی تا حد امکان مجرم به زندان فرستاده نشود.

لازم به ذکر است، سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه جاری به میزبانی شهر جهانی یزد در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار