مقدمات ایجاد مرکز مطالعات زنان و خانواده استان با همكاري دانشگاه يزد در نشستی مشترك با حضور مسئولان اين دانشگاه و مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
کد خبر: ۷۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۵ 19 August 2015
به گزارش تابناک یزد "فخرالسادات خامسي" مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری در اين نشست مساله‌شناسی زنان در جامعه، پژوهش در حوزه زنان و خانواده، ایجاد هماهنگی و ارتباط مستمر بین مراکز سیاست‌گذاری در حوزه زنان با نظام آموزش عالی کشور، تبیین وضعیت زنان ایرانی و تحولات آینده، نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش در حوزه‌های مختلف مطالعات زنان و انتشار نتایج حاصل از پژوهش‌ها به منظور ارتقای سطح دانش جامعه نسبت به مسائل زنان ایران و جهان و انجام مطالعات تطبیقی مربوط به زنان و خانواده را از اهم اهداف تاسيس اين مركز عنوان کرد.

وي خاطر نشان کرد: این مرکز در سه بخش پژوهشی، آموزشی و نشر تولیدات علمی تشکیل خواهد شد که از جمله می‌توان به انجام طرح‌های تحقیقی در حوزه زنان و خانواده در سطوح ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، تربیت نیروی انسانی متخصص در سطح کارشناسی ارشد و انتشار فصل‌نامه علمی ـ پژوهشی و سامان‌دهی پایان‌نامه‌های دانشجویی اشاره کرد.

خامسی با بیان این که مساله زنان و خانواده یک مساله مهم است، اظهار كرد: در این زمینه باید تمام نهادهای ذی‌ربط حضور داشته باشند و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا كنند.

وي در پايان نيز ابراز كرد: طرح‌هایی را برای نشاط آفرینی در نظر گرفته‌ایم و برای نمونه بحث سلامت که می‌تواند محلی برای توانمندسازی خانواده‌ها باشد.

دكتر "محمد صالح اولياء" رییس دانشگاه یزد هم با بیان این که بسیاری از کارها حالت اداری و روزمرگی دارند، اضافه کرد: نگرانی ما این است که این اقدامات نیز به روزمرگی دچار شود و مشکلی را حل نکند لذا تاكيد داريم كه برنامه‌ها و طرح‌ها به سمت کارهای کاربردی پیش رود و از افراد متخصص استفاده شود.

وي تصریح کرد: روند مناسب برای تاسیس چنین مرکزی اینگونه است که استاد محققی متوجه موضوعی خاص شود، شروع به کار کرده و کم کم تبدیل به یک گروه شود و همین طور پیش رود تا به چند گروه فعال تبدیل و در نهایت یک پژوهشکده تاسیس شود.

اولياء افزود: به نظر می‌رسد باید این روند طبیعی طی و بر یک سری تحقیقات در موضوعات مختلف متمرکز شود. البته بايد هسته‌های محوری نيز شناسایی و شكل‌دهي شوند و از  افراد حمایت شود تا بحث زنان و خانواده به طور اصولی و علمی دنبال شود.

رييس دانشگاه خواستار مطرح شدن طرح‌های فرابخشی و طرح‌هایی که ماهیت بین‌‌دستگاهی دارد در دانشگاه شد و افزود: برنامه‌های نشاط‌آفرین برای زنان باید در اولویت‌ کاری قرار گیرد و مطالعاتی که در سطح استان برای زنان صورت می‌گیرد به صورت شبکه‌ای باشد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار