فرماندار تاكيد كرد:
فرماندار تفت بر ضرورت توسعه كتابخانه‎‎هاي سيار در مناطق روستايي اين شهرستان تاكيد كرد.
کد خبر: ۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲ 03 March 2015

به گزارش تابناک یزد، "محمود زارع رشكوييه" در حاشيه گردهمايي كتابداران كتابخانه‎‎هاي عمومي استان كه در محل مجتمع گردشگري ارم اسلاميه تفت برگزار شد، در ديدار با "عليرضا مختارپور" دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، بر توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني در شرستان تفت تاكيد كرد.

وي اظهار كرد: خوشبختانه با اقدامات و فعاليت‎‎هاي خوب نهاد كتابخانه‎‎هاي شهرستان، شاهد ترويج فرهنگ كتاب و ساماندهي وضعيت كتابخانه‏‏ هاي عمومي در شهرستان هستيم كه اميدواريم اين روند با شتاب بيشتري ادامه يابد.

زارع با اشاره به وجود روستاهاي متعدد در شهرستان تفت، افزود: اين موضوع بر ضرورت توسعه كتابخانه‏‏هاي سيار روستايي مي‎‎افزايد چرا كه جوانان و نوجوانان روستايي شهرستان از اين طريق مي توانند با تازه‎‎هاي عرصه كتاب آشنا شده و از مزاياي بيشمار مطالعه مفيد بهره مند شوند.

فرماندار اضافه كرد: علاوه بر اين لازم است كه در مناطق روستايي پرجمعيت بايد براي تسهيل در دسترسي مردم به منابع كتابخانه‎‎اي همه توان خود را به كار گيريم.

وی با ابراز خرسندي از برنامه‌ها و طرح‌هاي در حال اجرای كتابخانه‌هاي عمومي، اظهار كرد: ظرفيت‌هاي فراوان و ارزشمندي در حوزه كتابخانه‌هاي شهرستان وجود دارد لذا با توجه به مردم فرهنگ دوست شهرستان تفت بايد همه بسترها براي رشد مطالعه مفيد به ويژه براي نسل جوان شهرستان فراهم شود و همه نهادها در اين رابطه داراي مسئوليت هستند.

فرماندار تفت با تاكيد بر آمادگي مديريت ارشد شهرستان براي كمك به توسعه عرصه كتاب و كتابخواني، عنوان كرد: دغدغه‎‎هاي رهبر معظم انقلاب در رابطه با كتاب و كتابخواني بايد در اولويت كار متوليان و دست‏‏اندركاران اين حوزه باشد و ترديدي نيست با سياست‎‎هاي مثبت دولت در حوزههاي فرهنگي، شاهد تحولات خوبي در بخش كتاب و كتابخواني خواهيم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار