کد خبر: ۱۸۲۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 17 February 2016

به گزارش تابناک یزد، همایش «داوطلبان سلامت» با حضور 700 نفر از داوطلبان سلامت استان یزد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد در سالن پردیس بین الملل این دانشگاه برگزار شد.


لطفی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این مراسم گفت: ما در راستای عدالت خدمات رسانی به مردم فعالیت داریم که در این راستا نیز با بیش از 1500 نفر داوطلب سلامت فعالیت داریم.

 
وی افزود: با توجه به تغییراتی که امروزه در ساختار جوامع بوجود آمده، از جمله تغییرات جمعیتی، افزایش بیماری های مزمن، افزایش بیماری های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی، اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت با بکارگیری 500 کارشناس مراقب سلامت جهت پایش مداوم شش گروه جمعیتی با ارائه بسته های خدمتی فعال، آغاز شده و تمام ساکنین مناطق شهری و حاشیه شهر استان تحت پوشش خدمات این طرح قرار گرفته اند.

 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: در حال حاضر تنها 25 درصد خدمات سلامت و بهداشت توسط متولیان سلامت به مردم ارائه می شود و مابقی به مردم و هماهنگی های بین بخشی مربوط می شود و داوطلبان سلامت به عنوان نیروهای برخاسته از بطن مردم یک شهر، باعث توانمندی هر چه بیشتر مردم در ارتقای سلامت خود و پیشگیری از بیماری‌ها می شوند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار