مدیران مسئولان مطبوعات استان یزد با بیان اینکه تعیین سرنوشت کشور با مشارکت حداکثری مردم تحقق می یابد بر حضور گسترده مردم در این عرصه سیاسی تاکید کردند.
کد خبر: ۱۸۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 20 February 2016
تابناک یزد،فقط 10 روز دیگر تا برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است، مسئولان و دست اندکاران برگزاری انتخابات در استان یزد آماده برپایی این رویداد سیاسی هستند.
در این میان دست اندکاران مطبوعات محلی استان یزد انتخابات مجلس خبرگان و نمایندگان مجلس را با اهمیت و حساس خواندند و تاکید دارند اطلاع رسانی و آگاه سازی رسانه ها موجب خواهد شد مردم افرادی خردمند، متعهد و متخصص که مشکلات مردم را درک کرده و بدنبال احصا آن هستند را انتخاب کنند.
در این زمینه گفت وگویی با تعدادی از نمایندگان مطبوعات در استان یزد داشتیم همگی متفق القول هستند که به وظیفه خطیر خویش جهت تشویق مردم برای شرکت در انتخابات عمل خواهند کرد.
مدیر مسئول روزنامه پیمان نیز بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: نشریات و رسانه های استان در این زمینه از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهند کرد.
محمد مسعود ارکان با بیان اینکه مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب عزت کشور شده و نظام را در برابر توطئه دشمنان بیمه می کند افزود: میزان مشارکت و نحوه انتخاب مردم ایران برای دشمنان انقلاب اسلامی دارای اهمیت است پس با حضور فعال باید امید آنها را به یاس تبدیل کرد.
وی برگزاری انتخابات را مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی و تبلور اراده ملت در تعیین سرنوشت خود خواند و تصریح کرد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی به معنای قدرت مردم در اداره امور و در دست داشتن سرنوشت کشور بوسیله ملت است.
ارکان با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی در هفتم اسفندماه اظهار کرد: باید با مشارکت گسترده و آگاهانه نامزدهای کاردان و اصلح را انتخاب کنیم.
مدیر مسوول آیینه مهر یزد هم با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات در کشور ما یکی از برکات انقلاب اسلامی است گفت: آحاد مردم باید همواره این انتخابات را جدی گرفته و با رای خود در آینده کشور و تشکیل مجلسی شایسته نقش آفرینی کنند.
کاظم سبحان زاده افزود: خوشبختانه ملت ایران همواره نشان دادند که همیشه در صحنه حضور دارند و بدون شک امسال هم شاهد حضور پرشور مردم در روز هفتم اسفندماه در پای صندوق های رای و با انتخاب افراد اصلح خواهیم بود.
وی ادامه داد: رسانه ها و مطبوعات باید با تهیه گزارش، مصاحبه های مختلف در زمینه اهمیت و نقش مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی مردم را برای حضور در این امر سرنوشت ساز تشویق و ترغیب کنند.
وی تصریح کرد: انتظار می رود در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با نام همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده رسانه گروهی و به ویژه نشریات محلی در مناطق و شهرستانها به رسالت خطیر خود به تهیه اخبار شفاف و صادقانه اقدام کنند.
سردبیر ماهنامه گلبانگ کویر یزد هم با بیان اینکه مردم سرنوشت خود را با شرکت در انتخابات رقم می زنند گفت: مردم با حضور گسترده در انتخابات امید دشمنان انقلاب اسلامی را به یاس مبدل خواهند کرد.
حمید صادقی مقدم اظهار کرد: برگزار کنندگان انتخاب باید طبق قانون شرایطی را مهیا کنند تا مردم با آرامش خاطر به نامزدهای مورد علاقه خودشان رای دهند.
وی گفت: همچنین باید به تخلفات انتخاباتی برخورد و اجازه ندهند افرادی در این زمینه سوء استفاده کنند.
وی افزود: نامزدها باید با توجه به توان و ظرفیت خود به مردم وعده بدهند و از سوی دیگر مردم هم باید با بصیرت و آگاهی فرد اصلح را انتخاب کنند.
صادقی مقدم در ادامه با مهم خواندن نقش رسانه ها در زمان انتخابات گفت: مطبوعات باید با خبر رسانی صحیح و بی طرفانه و بدون اینکه کسی را تخریب کنند مردم به حضور در انتخابات تشویق کنند.
وی بر پرهیز رسانه ها از مداخله در جناح های سیاسی افزود: رسانه های باید اخلاق حرفه ای خود را رعایت و با آگاهی بخشی و انعکاس اخبار دست و دقیق مردم به شرکت در انتخابات دعوت کنند.
سر دبیر ماهنامه گلبانگ کویر یزد گفت: مردم ایران همیشه در تمام صحنه ها حضور داشته و به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارند و در این عرصه سیاسی هم قطعا حضور خواهم داشت.
وی با بیان اینکه نماینده اصلح کسی است که شجاع ، متدین ، دیندار و دلسوز باشد تصریح کرد: باید افرادی به عنوان نماینده مردم وارد مجلس شوند که منافع ملی را در نظرگرفته و جهت رسیدن به آمال همه مردم فعالیت کنند.
وی تصریح کرد: نامزدها هنگامی که کرسی نمایندگی در اختیار گرفتند باید به فکر مردم باشند و به انتقادات و پیشنهادهای مردم بها دهند و بطور غیر مستقیم مردم را در تصمیم گیریهای خود مشارکت دهند.
مدیر مسوول روزنامه بشارت نو هم برگزاری انتخابات آزاد را یکی از بزرگترین هدیه انقلاب اسلامی به مردم این کشور بیان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران یک نظام متکی بر دموکراسی مستقیم است.
جواد آذرنگار با بیان اینکه مردم با حضور در انتخابات پشتوانه و حمایت خود را از انقلاب اسلامی نشان خواهند داد گفت: مهم نیست مردم به چه تفکر و گرایش سیاسی رای می دهند بلکه مهم میزان مشارکت مردم و حس مسئولیت آنان در تعیین سرنوشت جامعه است
وی با بیان اینکه مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب عزت کشور شده و نظام را در برابر توطئه دشمنان بیمه می کند افزود: نباید با صندوق های رای قهر کرد و انتخابات پیش رو نماد وحدت و رقابت براساس قانون است.
این روزنامه نگار خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی نشان از بلوغ سیاسی آنان دارد ، اصلی ترین پایه های نظام مردم هستند بنابراین همه باید احساس کنند که مشارکت آنان تعیین کننده است و نظام آنها را در سرنوشت کشور دخالت می دهد.
وی با اشاره به نقش موثر مطبوعات بر حضور مشارکتی مردم در انتخابات گفت:رسانه ها بعنوان تربیون بین مسولان و مردم هستند باید با اگاهی بخشی مردم را به شرکت در این عرصه سیاسی ترغیب کنند.
آذرنگار اظهار کرد: همچنین رسانه های باید مطالبات مردم از نمایندگان در نشریه و رسانه خود منتشر کنند تا انها هم متوجه خواستهای مردم باشند و وقتی کرسی مجلس را در اختیار قرار گرفتند نسبت به انها اگاه باشند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سال جاری به طور همزمان برگزار می شود.
یزد با یک میلیون و 70 هزار نفر جمعیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری یک نماینده و در مجلس شورای اسلامی چهار نماینده دارد که برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات خبرگان در استان دو نفر و برای انتخابات مجلس 96 نفر تایید صلاحیت شده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار