کد خبر: ۲۱۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۶ 15 April 2016

به گزارش تابناک یزد،علیرضا مصباح‌فر در نشست خبری با اشاره به اینکه تجلیل از معلمان، تجلیل از خرد و علم‌آموزی و اشاعه خردورزی و علم در جامعه است، گفت: باید شیوه‌های تجلیل از معلمان نیز تغییر کند و تجلیل‌ها متناسب با شأن و جایگاه آنها باشد.

وی اظهار کرد: شأن معلم، بهبود وضعیت معیشت و پیگیری مطالبات وی است و آموزش و پرورش استان یزد امسال این مطالبات را پیگیری خواهد کرد و در راستای ارتقاء و بهبود وضعیت معیشت معلمان قدم بر می‌دارد.

این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش استان یزد 30 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد که خدمات تعلیم و تربیت را به جامعه ارائه می‌دهند و به مدت 33 سال برنامه‌های بزرگداشت برای این معلمان به شیوه‌های یکنواخت اجرا و کیفیت خدمت‌رسانی در اغلب این ارزیابی‌ها نادیده گرفته می‌شد.

مصباح‌فر یادآور شد: برخی معلمان خدمتگزار حتی اقدام به تکمیل فرم ارزیابی نمی‌کردند در حالی که نمی‌شد خدمات مطلوب آموزشی آنها را نادیده گرفت.

وی افزود: امسال ارزیابی معلمان از وضعیت کمی که بیشتر به تعداد مقاله، کتاب، پژوهش و ... معطوف بود، به سمت برنامه‌های کیفی پیش رفته و نحوه ارزیابی‌ها تغییر کرده است و معلم نمونه مانند سال‌های گذشته انتخاب نمی‌شود.

این مسئول یادآور شد: سال‌ها است که معلمان خودشان برای خودشان در مدرسه جشن می‌گیرند و مدیران مدارس از آنها تجلیل می‌کنند در حالی که مدیر مدرسه نیز خود یک فرهنگی است.

مصباح‌فر خاطرنشان کرد: امسال بحث تجلیل از معلمان به دانش‌آموزان و اولیا آنها سپرده می‌شود و آموزش و پرورش بیشتر به پیگیری مطالبات معلمان می‌پردازد که البته این پیگیری‌ها معطوف به هفته و روز معلم نمی‌شود.

وی گفت: اما برنامه‌های نمادین نظیر صبحگاه سپاس، غبارروبی از مزار شهدای فرهنگی، عیادت از بیماران صعب‌العلاج فرهنگی، تجلیل از پیشکسوتان، برگزاری شب شعر، نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگیان و ... نیز در کنار برنامه‌های مدارس اجرا می‌شود.

از 12 تا 18 اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته معلم تعیین و نامگذاری شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار