معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان يزد از شركت يكهزار و 700 دانش آموز در مسابقات استاني قرآن و عترت اين استان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷ 16 April 2016

به گزارش تابناک یزد،علي سرداري در جمع خبرنگاران استان يزد با بيان اينكه اين مسابقات از 28 فروردين ماه به مدت چهار روز برگزار مي شود افزود: اين مسابقات در سه مرحله شهرستاني ، منطقه اي و استاني برپا مي شود.

وي با بيان اينكه در مرحله شهرستاني 152 هزار دانش آموز شركت كرده بودند اظهار كرد:
از اين تعداد 49 هزار و يكصد نفر به مرحله اي منطقه اي و در نهايت يكهزار و 700 نفر به مرحله استاني راه يافتند.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان يزد اظهار كرد: مسابقات مورد اشاره در بخش قرآن در رشته‌هاي قرائت، ترتيل، مفاهيم، تفسير و حفظ عمومي و ويژه ، در بخش عترت در رشته‌هاي نهج‌البلاغه، صحيفه سجاديه و مداحي و در بخش نماز در رشته‌هاي اذان،‌ انشاي نماز و احكام نماز برگزار مي‌شود.
وي اضافه كرد: استان سال گذشته در مسابقات ياد شده رتبه دوم كشور را با 29 برگزيده كسب كرد.
معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان يزد با اشاره به ايجاد 20 مركز دارالقرآن در استان يزد گفت: به منظور ارتقا سطح آموزش‌ها در اين مراكز، براي معلمان دارالقرآن‌ها دوره‌هاي آموزشي ويژه برگزار شد.
سرداري برگزاري برنامه‌هاي مهدويت و امام‌شناسي، گفتمان‌هاي ديني و چاپ كتاب احكام ويژه دانش‌آموزان را از ديگر برنامه‌هاي حوزه پرورشي و فرهنگي در سطح مدارس اعلام كرد.
*** اعلام برنامه هاي هفته معلم
معاون پژوهشي و برنامه ريزي آموزش و پرورش استان يزد ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد مطهري گفت: در اين هفته برنامه هاي متعددي برگزار مي شود.
عليرضا مصباح فر برگزاري صبحگاه سپاس، غباروبي گلزار شهدا، عيادت از بيماران صعب العلاج فرهنگي ، تجليل از پيشكسوتان و معرفي توانمنديهاي فرهگيان در قالب نمايشگاه از جمله برنامه هاي اين هفته اعلام كرد.
وي با بيان اينكه تجليل خرد و علم و علم اموزي تجليل از سبك زندگي است اظهار كرد: هركسي كه به نوعي در راه علم آموختن گام بر مي دارد معلم است.
وي تعداد فرهنگيان استان را 30 هزار نفر بيان كرد و گفت: امسال در نظر داريم هفته معلم را با مشاركت دانش آموزان و اولياي آنها برگزار كنيم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار