کد خبر: ۲۹۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 04 September 2016
به گزارش تابناک یزد،مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: طی هفت سال گذشته آمار ازدواج هر سال در یزد کاهش چهار درصدی داشته است.

سیدمحمد طباطبایی از کاهش متوسط رشد ازدواج در استان در هفت سال اخیر خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته ۸ هزار و ۸۵۸ وصلت در سطح استان یزد به ثبت رسیده که سهم این استان از ۶۸۵ هزار و ۳۵۲ ازدواج ثبت شده در کشور معادل ۱.۲۹ درصد بوده است.

طباطبایی عنوان کرد: بالاترین تعداد ازدواج ثبت شده در استان یزد در ۱۵ سال اخیر مربوط به سال ۱۳۸۷ بوده که ۱۲ هزار و ۹۲ رویداد ازدواج در استان به ثبت رسیده و سهم این استان از ۸۸۱ هزار و ۵۹۲ ازدواج کشور معادل ۱.۳۷ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: با نگاهی به تعداد ازدواج‌های ثبت شده در ۱۵ سال اخیر می‌توان گفت در ۷ هفت گذشته آمار ازدواج در استان یزد به طور متوسط هر سال چهار درصد کاهش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان یزد با اشاره به کاهش نرخ ازدواج در هفت سال گذشته نیز گفت: در سال ۱۳۸۷ نرخ ازدواج استان یزد ۱۲.۶۵ ثبت شده که از متوسط کشور بیشتر بوده است این در حالی است که در سال ۹۴ نرخ ازدواج استان ۸.۲۵ بوده که این عدد از متوسط نرخ ازدواج در کشور هم پائین تر است.

مدیرکل ثبت احوال استان در مورد میانگین سنی زوجین هنگام ازدواج نیز بیان کرد: در سال گذشته میانگین سنی پسران یزدی هنگام ازدواج ۲۷.۵ و برای دختران در استان این رقم ۲۲.۶ به ثبت رسیده که پسران و دختران بافقی پائین‌ترین میانگین سنی را هنگام ازدواج داشته اند.

طباطبایی در تکمیل خبرهای آماری خود، به بیان آمار اختلاف سنی زوجین در استان یزد پرداخت و گفت: در سال ۱۳۴۹ در ۱۱ درصد ازدواج های ثبت شده زوجین با هم هم سن بوده اند، در ۴۴ درصد این وصلت ها زوج بین یک تا ۵ سال از زوجه بزرگتر بوده و در هفت درصد ازدواج ها نیز زوجه از زوج بزرگتر بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار