شنیده ها حاکی است مصرف ترامادول در بین فوتبالیست‌ها گسترش پیدا کرده و متاسفانه بازیکنانی به این قرص اعتیادآور روی آورده‌اند و اگر وضع به همین روال پیش برود، در آینده‌ ای نزدیک بحران ترامادول فوتبال ایران را فرا می گیرد.
کد خبر: ۲۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 29 April 2015

به گزارش تابناک یزد، یک مقام آگاه در بخش پزشکی فدراسیون فوتبال در این‌باره می‌ گوید: «افرادی را که ترامادول استفاده می‌ کنند، می‌ توان از رفتار غیر قابل کنترل آنها متوجه شد.»

ترامادول چیست؟ یک داروی مسکن شبیه تریاک است.

اگرچه این دارو برای دردهای شدید استفاده می‌ شود، اما پزشکان مصرف این دارو را بیش از یک هفته مجاز نمی‌ دانند و بر این باورند که اعتیادآور است.

سوءمصرف این قرص بسیار خطرناک است و استفاده بیش از حد آن به اختلال در دستگاه های تنفسی، کلیه و کبد منجر خواهد شد.

شنیده ها حاکی است متأسفانه مصرف ترامادول محدود به چند نفر نیست و در بیشتر تیم‌ های لیگ برتری نفراتی هستند که از قرص ترامادول استفاده می‌کنند.

 اگرچه تعدادی از آنها به صورت تفننی آن را می‌خورند اما به مرور زمان عادت کرده و دیگر کنار گذاشتن آن آسان نیست.

شاید تا به حال از خودتان پرسیده‌ باشید چرا برخی از فوتبالیست‌ ها در زمین عصبی اند، رفتار ناهنجار از خود نشان می‌ دهند کارهایشان دور از انتظار بوده و مداوم به زمین و زمان اعتراض می‌کنند. اینها نمونه‌های کوچکی از عوارض مصرف ترامادول است که آنها را از حالت عادی خارج کرده و کنترلی بر واکنش‌ها و رفتارهایشان ندارند.

  هرچند بیشتر خبرها حاکی از آغاز بحرانی به نام ترامادول در میان ورزشکاران است، اما طباطبایی، قائم مقام ستاد مبارزه با دوپینگ، در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبر گفت: تا الان هیچ گونه گزارشی از مصرف این ماده به این صورت که در مطبوعات عنوان شده، نبوده است و به نظر من در حد یک شایعه است، چون ما با قاطعیت بالا از بازیکنان تمام لیگ برتر، لیگ یک و زیر گروه آزمایش می گیریم و تا الان گزارشی درباره این مسئله نداشته ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار