مدیرکل دفتر تألیف کتاب های درسی ابتدایی و متوسطه نظری از تجدید نظر در متون کتاب‌های درسی خبر داد.
کد خبر: ۲۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 30 April 2015
به گزارش تابناک یزد،محمود امانی طهرانی گفت: به طور معمول هر کتاب درسی هر ۵ سال یکبار باید مورد تجدید‌نظر اساسی قرار گیرد و هر ۱۰ سال یکبار کتاب جدید التألیف، جایگزین کتاب قبلی شود، که البته در این قاعده ممکن است استثناء هم باشد. زیرا از کهنه‌شدن مطالب درسی باید جلوگیری شود و همچنین عکس‌های کتاب‌ها باید به‌روز باشد. به عنوان مثال اگر بخواهیم درباره تهران امروز نوشته‌ای داشته باشیم، باید با خودداری از عکس‌های قدیمی، تصاویر جدیدی از تهران را چاپ کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت طراحی و گرافیک کتاب‌های درسی می‌افزاید: یکی از مسئولیت‌های گروه‌های درسی، بازنگری‌های مستمر و مراقبت دائم از محتوای کتاب‌های درسی است تا به محض آگاهی از دانش‌ جدید، مطالب آن وارد کتاب‌ها شود. به عنوان مثال، بعد از پدید‌آمدن زیست شناسی مولکولی، در این درس بازنگری صورت گرفت و زیست‌شناسی دوره متوسطه به ویژه سال آخر پیش دانشگاهی، منطبق با علم روز و زیست شناسی ملکولی شد.

امانی افزود: همچنین مسایل روز و پاسخگویی به شبهات و آموزه‌های دینی و نیازهای روز آن، مورد توجه قرار می‌گیرد و یا در کتاب درسی تاریخ به موضوع نهضت بیداری اسلامی هم پرداخته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار