نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: فرهنگیان باید در سال تحصیلی جدید زمینه تربیت صحیح دانش آموزان را در استان فراهم کنند.
کد خبر: ۳۰۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ 23 September 2016
به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمد رضا ناصری در مراسم جشن مقاومت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید به بیان اهداف و فلسفه خلقت انسان اشاره کرد و گفت: نعمت هایی که خدا دراختیار انسان قرار داده سیرتکاملی انسان و نظم عالم هستی و همه از هدفدار بودن زندگی بشری حکایت دارد و برآدمی است که با عقلی که خدا به او عطا کرده به تفکر و تعقل در مورد هدف زندگی بپردازد.
وی ، خداجوئی ، کمال گرائی و الهی شدن را جزو ذات و فطرت انسانی دانست که خدا در انسانها به ودیعت نهاده است و پدر ومادر ، معلمان و مربیان وظیفه دارند با تربیت صحیح زمینه ای فراهم کنند تا مسیر فرزندان ودانش آموزان برای رسیدن به کمال مطلق هموار شود.
امام جمعه یزد ، دانش آموزان را امانت های الهی دانست که در دست معلمان و مربیان به ودیعت گذاشته شده است و همه ما وظیفه داریم تا فرزندانمان را از گرفتاریهایی که دنیا برایشان ایجاد کرده است نجات دهیم .
همچنین نماینده مردم یزد واشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم با ذکر خاطراتی از آغاز دفاع مقدس و تجلیل از فداکاری شهدا ، آزادگان ، جانبازان و تمامی ایثارگران دوران دفاع مقدس به دانش اموزان توصیه کرد با تعهد و تلاش خود را برای خدمت به نظام آماده نمایند.
سید ابوالفضل موسوی بیوکی ، ضمیر وجودی دانش آموزان را پاک و خالص دانست و خطاب به دانش آموزان دوره اول دبیرستان گفت: شما درآینده باید تصمیمات بزرگی بگیرید ، مسئولیت های خطیری را بپذیرید بنابراین از همین امروز با خدای خود عهد ببندید و موفقیت خود را از خدا بخواهید و برای رسیدن به آن تلاش نمایید که موفقیت ازآن شماست .
دراین مراسم مدیرکل آموزش وپرورش ، فرماندهی سپاه الغدیر ، جمعی از روحانیون ، فرهنگیان ، دانش آموزان و خانواده های آنان حضور داشتند.
این مراسم با حضور مسئولان استانی در دبیرستان شاهد آقا برگزارشد ، دانش آموزان با برپائی نمایشگاهی از تصاویر و آثار به جا مانده از شهیدان والامقام ، ایجاد کلاس شهدا ، قرائت فرازهایی از وصیت نامه شهیدان یاد وخاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.
استان یزد در سال تحصیلی جدید 207 هزار دانش آموز دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار