کد خبر: ۳۴۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱ 20 December 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیرحفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد از ایجاد تشکل آب‌بران در دشت پایلوت ابرکوه در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی خبر داد.

 «محمدرضا حکیمی» با اعلام برگزاری اولین جلسه مقدماتی درخصوص راه‌اندازی تشکل‌های آب‌بران در دشت پایلوت ابرکوه، اظهار کرد: این جلسه به‌منظور ارزیابی امکان استفاده از زیرساخت‌های شرکت‌های تعاونی موجود در جهت پیاده‌سازی تشکل‌های آب‌بران برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از مشارکت عمومی در بخش آب و استقرار تشکل‌های آب‌بران در دشت‌های پایلوت از توجهات خاص وزارت نیرو است که در راستای اهمیت آن و در راستای پیاده‌سازی طرح احیاء و تعادل بخشی، اولین دستورالعمل آن به موضوع مذکور اختصاص داده شده است.

حکیمی افزود: با تدوین برنامه عملیاتی منسجم نسبت به ایجاد مدیریت مشارکت آب و آموزش شیوه‌ها و فنون فراتسهیل‌گری، ابتدا در دشت‌های منتخب و سپس در کل کشور اقدام می‌شود.

این مقام مسئول در خصوص علت انتخاب ابرکوه نیز بیان کرد: به‌علت وجود پتانسیل مناسب شرکت‌های تعاونی در سطح شهرستان ابرکوه و استقبال روستائیان و کشاورزان منطقه، این امر صورت می‌پذیرد.

حکیمی  اظهار کرد: ساماندهی و استقرار الگوی مشارکت عمومی در بخش آب که تحت قالب تشکل‌های آب‌بران ایجاد می‌شود به‌علت شرایط بحرانی سفره آب زیرزمینی دشت پایلوت ابرکوه، ضروری است.

نخستین جلسه مقدماتی درخصوص راه‌اندازی تشکل‌های آب‌بران در دشت پایلوت ابرکوه با حضور مدیران عامل شرکت‌های تعاونی، نماینده شرکت مشاور و مسئولان شرکت آب منطقه‌ای یزد در اداره تعاون روستایی ابرکوه تشکیل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار