مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به تداوم خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان یزد در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، گفت: خدمات عمرانی اصلی‌ترین محور فعالیت این جهادگران است.
کد خبر: ۵۸۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 05 April 2018

علی پورمیرزایی با اشاره به اینکه دانشجویان جهادگر دانشگاه فنی یزد که اوایل هفته گذشته و در قالب گروه جهادی شهید الله دادی به مناطق زلزله ده سرپل ذهاب اعزام شدند، همچنان در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند، اظهار داشت: فعالیت‌های متنوع عمرانی و فرهنگی در دستور کار این جهادگران قرار دارد.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان یزد بابیان اینکه علاوه بر 50 دانشجو جهادگر، تعدادی از متخصصین عمرانی و امور فنی از بسیج اصناف نیز در این گروه جهادی حضور دارند، بیان داشت: ساخت ۳ واحد منزل مسکونی در روستاهای بازگیر و کوئیک حسن و خدمات عمرانی همچون لوله‌کشی برق‌کاری و دیوارچینی در روستاهای قره‌بلاغ و کلاشی از فعالیت‌هایی است که توسط جهادگران دانشجو در حال انجام است.

دبیر قرارگاه سازندگی شهید محمدخانی یزد اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای کودکان و نوجوانان نیز از دیگر برنامه‌های این جهادگران در مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب است.

پورمیرزایی در ادامه به اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه‌های یزد در مناطق زلزله‌زده کوهبنان در ایام پایانی سال گذشته و نوروز اشاره کرد و تصریح کرد: این جهادگران دانشجو در کنار دیگر گروه‌های جهادی از استان یزد که در این ایام در مناطق زلزله‌زده کوهبنان حضور داشتند، فعالیت‌های متنوعی به‌خصوص در عرصه عمرانی انجام دادند که مؤثر واقع شد.

وی بابیان اینکه از اصلی‌ترین نیازهای مناطق زلزله‌زده به‌خصوص مناطق زلزله‌زده کوهبنان کرمان، با توجه به شروع ساخت‌وسازها و لزوم سرعت بخشیدن به آن، مصالح ساختمانی است؛ عنوان کرد: کمک‌رسانی و حمایت از خانواده‌های زلزله‌زده هم از سوی مسئولین و هم خیرین باید باقوت و جدیت ادامه داشته باشد.

این بسیجی ادامه داد: در این مناطق خانواده‌هایی هستند که بدون کمک و همراهی شاید تا ده سال دیگر باید در کانکس‌ها زندگی کنند.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان یزد از تداوم برگزاری اردوهای جهادی گروه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان یزد در مناطق زلزله‌زده خبر داد و بیان داشت: فعالیت‌های جهادی در ماه‌های پیش رو و در روزهای تعطیل و اواخر هفته در قالب طرح تداوم جهادی ادامه خواهد داشت و با شروع فصل تابستان اردوهای جهادی باقوت بیشتر و گسترده‌تر برگزار خواهد شد.

پورمیرزایی در پایان گفت: علاقه‌مندان به همکاری با جهادگران و حضور در این اردوهای جهادی می‌توانند به دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های استان یزد مراجعه کنند و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی قرارگاه جهادی شهید محمدخانی یزد به نشانی q-hajammar.ir از اخبار و برنامه هاو فعالیت‌های این مجموعه اطلاع پیدا کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار