مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در دومین شب از ایونت هنری "شب مهر آب یزد" با بیان اینکه هنر می تواند در بطن جان مردم نفوذ کند؛ از هنرمندان خواست تا با هنر خود مدیریت مصرف آب را برای شهروندان تشریح کنند.
کد خبر: ۶۳۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 28 July 2018

به گزارش تابناک یزد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی یزد بی آبی؛ دومین شب از رویداد هنری "شب مهر آب یزد" با استقبال پرشور مردم و حضور مسئولان در مجاورت آب انبار رستم گیو برگزار شد.
این شب با رنگ و لعاب بیشتری از جنس هنر میزبان شهروندان یزدی بود. شهروندانی که با اندیشه در هنر بیش از پیش دغدغه کمبود آب و مدیریت مصرف آن را داشتند. این را می شد از استقبال کم نظیری که از بازارچه ای که در حاشیه این مراسم با هدف ارائه محصولاتی مبتنی برمدیریت بهینه مصرف آب بود ؛ فهمید.
مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر اثرات هنر بر زندگی اجتماعی انسان ها عنوان کرد: هنر را نباید در گالری ها و سالن ها محدود کرد. هنر باید در شهر نقش آفرینی کند و در خدمت مسائل اجتماعی مردم قرار گیرد.
وی در ادامه افزود: نگاه هنرمندان می تواند در بطن جان شهروندان نفوذ کند و در تغییر فکر و رفتارهای اجتماعی آنان موثر واقع شود. هنرمندان باید با هنر خود مشکلات و مسائلی چون کمبود آب و مدیریت مصرف آن را در جامعه تشریح کنند.
جوادیان زاده با اشاره به برگزاری رویداد هنری شب مهر آب یزد؛ اظهار داشت: اساسا یکی از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اجتماعی کردن هنر و استفاده از آن در فضاهای مطلوب شهری مانند آب انبار تاریخی رستم گیو است.
وی در ادامه تصریح کرد: آین آب انبار در دل فضای اجتماعی شهر می تواند علاوه برجذب مخاطب پیامدهای اجتماعی چون کمبود آب را شایسته تشریح کند و خود نمادی بر این مهم باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار