معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد:
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: شعر انقلاب آن شعری است که در خدمت آرمان های انقلاب باشد.
کد خبر: ۶۳۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ 31 July 2018

 حجت الاسلام علی کارگر معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در نشست هم اندیشی شاعران آیینی استان که در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد گفت: نبی مکرم اسلام (ص) در حدیثی می فرمایند: انسان مومن با سه چیز می تواند جهاد کند گاهی با جان، گاهی با شمشیر و گاهی با زبان.

وی افزود: با مطالعه تاریخ می بینیم که بسیاری از شاعران توانستند با زبان خود و در قالب شعر در حفظ اسلام و گسترش آن اثرگذار باشند.

کارگر با اشاره به برگزاری جلسات متعدد توسط مقام معظم رهبری با شعرای کشور گفت: همانگونه که معظم له می فرمایند شعر انقلاب آن شعری است که در خدمت آرمان های انقلاب باشد.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و داغ بودن بحث اشعار و نوحه های هیات در کشور و به طبع آن در استان یزد به عنوان حسینیه ایران این نشست هم اندیشی برگزار شده است.

کارگر از اشعار شاعران به عنوان رکن اساسی یک هیئت یاد کرد و اظهار داشت: اشعار شاعران است که با هنرمندی مداحان شور خاصی را در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین حاکم می کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد ابراز امیدواری کرد برگزاری اینگونه نشست ها زمینه ساز رشد معنایی و مفهومی اشعار شارعان استان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار