مدیرکل آموزش‌وپرورش یزد:
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به اینکه مهمترین رکن سند تحول، مدرسه محوری است، گفت: چنانچه بخواهیم سند تحول اجرایی شود، باید مدرسه محوری محقق پیدا کند.
کد خبر: ۶۴۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 23 August 2018

عباسعلی دانافر در جلسه با مدیران، روسای آموزش‌وپرورش مناطق و شهرستان‌ها، کارشناسان، معاونیین و مدیران دوره اول و دوم متوسطه نواحی یک و دو یزد گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و مأموریت‌های ما، اجرای سند تحول است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین تکلیف ما این است که ارکان سند و مؤلفه‌های آن را اجرایی کنیم، افزود: آموزش‌وپرورش نیاز به یک تغییر و دگرگونی دارد و این تغییر از جنس تحول است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد بابیان اینکه بحث تحول مهم‌ترین مسئولیت و مأموریت ما است، تصریح کرد: یکی از ارکان و مهم‌ترین رکن سند تحول، مدرسه محوری است که مفصل باید به آن پرداخته شود.

دانافر اظهار داشت: مدرسه در سند تحول جایگاه والایی دارد و چنانچه بخواهیم سند تحول اجرایی شود و اتفاق بیافتد، باید مدرسه محوری محقق پیدا کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای نزدیک شدن به مدرسه محوری باید سه طرح و پروژه طرح سنجش صلاحیت مدیران مدارس و نیز اصلاح نگرش مدیران، اصل تفویض اختیار و کاهش توقع و کنترل و تضمین کیفیت مدارس باید اجرایی و عملیاتی شود.

وی بابیان اینکه در ابتدای سال ۹۷ کلیه مدارس در حوزه متوسطه مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه هستند، ابراز داشت: مدرسه در افق چشم‌انداز ویژگی‌هایی دارد و مدرسه با مدیریت مدیر مدرسه قدرت برنامه‌ریزی دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد رکن اصلی مدرسه، مدیر است و تا مدیران قوی و باکیفیت نباشند، مدرسه اصلاح نمی‌شود و مدرسه محوری نخواهیم داشت و تا مدارس ما اصلاح نشوند، نظام آموزشی اصلاح نمی‌شود و نیز ما باید این فرایند را کنترل و نظارت کنیم و در انتخاب مدیران و تغییر نگرش وقت بگذاریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار