برنامه عملياتي احياء و تعادل بخشي دشت‌هاي استان يزد با رويكرد فعاليت‌هاي بين بخشي و مشاركت مردمي، در شوراي حفاظت از منابع آب استان به تصويب رسيد .
کد خبر: ۶۵۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 10 September 2018

«محمود زمانی‌قمی» با بیان این‌که ضروريست در همه دستگاه‌هاي اجرايي و نهادهاي موثر؛ آب به عنوان اولين موضوع در اولويت قرار گيرد، ‌اظهار کرد: تحقق برنامه‌هاي مديريتي و علمي در اين حوزه نيازمند نگاه همگرا و منسجم است و يك بخش به تنهايي نمي تواند موثر واقع شود .

وی به پيگيري و تحقق نتايج مصوبات اين شورا و كميته هاي فعال در زمينه آب تاكيد و افزود: براي اجراي طرح خاموشي زمستانه چاه‌هاي كشاورزي بايد در مذاكره با كشاورزان و تشريح مشكلات مربوط به منابع آبي رضايت افكار عمومي نيز مورد توجه قرار گيرد .

استاندار یزد ضمن ابراز خرسندي از موفقيت طرح تعادل بخشي در دشت چاهک و شهرياري كه سهم چشمگيري از صرفه جويي در منابع آبي استان را به همراه داشته است، گفت: حيات و توسعه استان به مديريت منابع آب توسط تک‌تک اعضاي جامعه در بخش‌هاي مختلف و اجراي برنامه‌هاي تخصصي و كاربردي وابسته مي‌باشد .

«محمد مهدي جواديان زاده» مدير عامل شركت آب منطقه‌اي يزد گزارشي مثبت از بررسي و ارزيابي عملكرد طرح تعادل بخشي در دشت چاهك و شهرياري ارائه و دستاوردهاي برنامه خاموشي زمستانه چاه‌هاي كشاورزي در سال گذشته را نيز بيان و به تشريح برنامه عملياتي احياء و تعادل بخشي دشت‌هاي استان پرداخت .

وی خاطرنشان كرد: تهيه برنامه عملياتي پيرامون خاموشي زمستانه براي چاه هاي كشاورزي داراي گلخانه در آينده اي نزديك توسط كارگروهي متشكل از جهاد كشاورزي،آب منطقه‌اي و توزيع برق دردستور كار قرار مي گيرد که از رويكردهاي شوراي حفاظت از منابع آب استان مي باشد .

گفتني است؛ ارائه طرح‌هاي موفق كاهش مصرف آب در شهرستان‌هاي مختلف استان مربوط به بخش‌هاي صنعت،كشاورزي و مصارف خانگي از سوي فرمانداران ارائه و برنامه عملياتي احياء و تعادل بخشي دشت‌هاي استان يزد با رويكرد فعاليت‌هاي ببين بخشي و مشاركت مردمي به تصويب رسيد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار